جشنواره فرهنگی هنری نماز در استان لرستان برگزار می شود
جشنواره فرهنگي هنري نماز در استان لرستان برگزار مي شود

جشنواره فرهنگی هنری نماز در استان لرستان برگزار می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان گفت: جشنواره فرهنگي هنري نماز ويژه با موضوع قصه گويي و دلنوشته هاي نماز، تناتر خياباني و سرود و تواشيح برگزار مي شود.
شناسه خبر : 11562 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» امروز(17 خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری نماز با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی نماز با استعانت از الطاف الهی و الهام از پیام مقام معظم رهبري در جهت ایجاد فضاي دینی مناسب به منظور استفاده از زبان هنر در القاي مفاهیم دینی بویژه نماز و تشویق هنرمندان به خلق آثار و تولیدات فاخر هنري در این زمینه برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنري با محوریت نماز برگزار می شود، افزود: این جشنواره فرهنگی و هنری به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه، این  جشنواره فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی برای عموم علاقمندان برگزار می شود.

ابدالی پوربا بیان اینکه تئاتر خیابانی از  موضوع های این جشنواره است، افزود: تئاتر خیابانی با موضوع نماز مورد تایید است.

وی با بیان اینکه دیگر موضوع این جشنواره فرهنگی هنری قصه گویی و دلنوشته های نماز است، بیان کرد: نماز در قرآن و سیره معصومین، نماز و سنگر شهیدان، نماز، مسجد و خانواده، سفر و نماز اول وقت، نماز و جوانان، نیایش کودکان، اولین نماز و چی شد که نمازخوان شدم از موضوع های مشخص شده برای جشنواره در حوزه قصه گویی و دلنوشته های نماز است.

ابدالی پور با  بیان اینکه آثار دلنوشته باید به صورت فایل pdf ارسال شود، افزود: شرط سنی شرکت کنندگان حداکثر 30 سال است.

وی با بیان اینکه سرود و تواشیح از دیگر بخش های این جشنواره است،  اذعان داشت: سرود و تواشیح  باید با موضوع های  نماز، قرآن و عترت باشد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، 10 مرداد ماه امسال را آخرین مهلت شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری دانست و اظهار کرد: علاقمندان می بایست آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در خرم آباد، میدان 22 بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

ابدالی پور افزود: همچنین علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 33206010_066، 09163633704 تماس حاصل نمایند.

همچنین علاقمندان می توانند آثار فرهنگی و هنری خود را در بستر فضای مجازی به  شماره 09399346568 در پیامرسان های ایتا، گپ و تلگرام ارسال نمایند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز ارزنده ای به همراه لوح یاد بود اهداء خواهد شد.