ادامه کمک های مومنانه مسجد محور در لرستان
ادامه کمک هاي مومنانه مسجد محور در لرستان

ادامه کمک های مومنانه مسجد محور در لرستان

کمک هاي مومنانه مسجد محور در راستاي حمايت از نيامندان و اقشار آسيب ديده از بحران کرونا ادامه دارد.
شناسه خبر : 11960 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۴

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، با شیوع ویروس کرونا در جامعه، مساجد در سنگر مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت، فعالان مساجد با جذب حمایت های خیرین و افراد توانمند در قالب های چون حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، غربالگری عمومی، توزیع مواد ضدعفونی و بسته های بهداشتی و  مشارکت در ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان ها و معابر به یاری مردم شتافتند.

در پی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در مساجد آغاز شد.

فعالان مساجد از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیح با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب به میدان آمده اند و با اقدامات ارزشمند خود به یاری نیازمندان در ماه مبارک رمضان می شتابند.

کمک های مومنانه با مشارکت خیرین وافراد توانمند در مساجد جمع آوری شد و در طول ماه مبارک رمضان طی چند مرحله بسته های غذایی و بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا توزیع شد.

به رغم  پایان ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مومنانه در مساجدهمچنان از جمله فعالیت های محوری مساجد در راستای دستگیری ازنیازمندان و جذب مشارکت های خیرین برای رفع دغدغه های مردم است.

مساجد پایگاه های کمک های مومنانه هستند

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک های مومنانه، گفت: کانون های مساجد در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب به میدان آمدند.

« محمد ابدالی پور»  با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه مرکزی رزمایش مواسات و کمک های مومنانه شدند، تصریح کرد: کانون های مساجد با شناسایی خانواده های آسیب پذیر و نیازمند و همچنین جذب کمک های مردمی و خیرین نیکوکار در راستای حمایت از این خانواده ها رمضانی پر از مهربانی و همدلی را خلق کردند.

وی اظهار داشت: بعضی از کانون های مساجد در استان علاوه بر تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی اقدام به راه اندازی آشپزخانه و تهیه غذای گرم نموده اند.

ابدالی پور خاطرنشان کرد: غذاهای گرم به صورت روزانه در میان خانواده های نیازمندان و افراد آسیب پذیر جامعه توزیع می کنند.

وی به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی میان خانواده های نیازمند اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی و همچنین ضدعفونی اماکن و مکان های پر تردد، کانون های مساجد همچنان با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج به صورت هماهنگ به ضدعفونی اماکن عمومی و توزیع بسته های بهداشتی بین نیازمندان می پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده در سطح جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا فضای مجازی بهترین زمینه برای فعالیت های فرهنگی و هنری است، گفت: فعالیت های فرهنگی وهنری کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان همچنان در بستر فضای مجازی ارائه می شود.

اهدای بیش از 15 میلیون تومان به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در روستای قلعه سنگی خرم آباد

مدیرکانون فرهنگی هنری حامی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای قلعه سنگی خرم آباد،  گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان مساجد به پایگاه های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شد.

«ضرغام طولابی» اظهار داشت: همچنین در پی فرامین رهبر فرزانه انقلاب  در نیمه شعبان، مساجد به پایگاه های رزمایش مواسات و کمک های مومنانه تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین گام تلاش شد در قالب مراجعه منزل به منزل بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا تهیه شود.

طولابی بیان کرد: در گام دیگر با همکاری امام جماعت مسجد و پایگاه مقاومت بسیج در راستای جذب مشارکت مردم و خیرین تلاش شد.

وی ادامه داد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی چندین مرحله بسته های غذایی و بهداشتی تهیه و در بین مردم نیازمند روستا توزیع شده است.

طولابی گفت: همچنین با مشارکت خیرین مواد ضدعفونی،ماسک و بسته های بهداشتی تهیه و در بین مردم روستا با اولویت نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری حامی با اشاره به اقدامات انجام شده  اهدای وجه نقد به نیازمندان، اظهار کرد: با همکاری خیرین اعتباری حدود 15 میلیون تومان در قالب کارت بانکی بین خانواده های نیازمند و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در روستای قلعه سنگی توزیع می شود.

وی افزود: کمک های نقدی از امروز در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا توزیع خواهد شد.

کمک های مومنانه طرحی مهم و اساسی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه با محوریت مساجد است، و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد بحران برای بسیاری از مشاغل لازم است این حرکت مؤمنانه بر محور مساجد  ادامه یابد.