آیین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) برگزار شد
آيين اختتاميه ششمين جشنواره فرهنگي ادبي امام المتقين(ع) برگزار شد

آیین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) برگزار شد

آيين اختتاميه ششمين جشنواره فرهنگي ادبي امام المتقين(ع) با رعايت پروتکل هاي بهداشتي در خرم آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 12096 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در استان لرستان، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان امروز(27 خرداد) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان وکارکنان ستاد استانی کانون های مساجد استان برگزارشد، اظهار داشت: جشنواره سراسری امام المتقین(ع) به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هر سال به میزبانی استان لرستان برگزار می شود.

 

« محمد ابدالی پور» افزود: این جشنواره با هدف فراهم شدن بستر مساجد برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امیر المومنین (ع)، معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم برای مطالعه هرچه بیشتر آن و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات و قالب های طرح به گونه ای انتخاب شده است که بتوان بیشترین ارتباط را با زندگی مردم جهت تزریق محتوای جمع آوری شده داشته باشد.

  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: سبک زندگی علوی،نهج البلاغه، عدالت، حکومت اسلامی بایدها ونباید ها( گام دو انقلاب)، مسجد و تولید از موضوعات این جشنواره سراسری هستند.      

 

ابدالی پور افزود: قالب برنامه های جشنواره سراسری امام المتقین(ع) شامل: شعر، قصه گویی، فضای مجازی و خوشنویسی است.

 ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) همزمان با عید غدیر سال 98 در سه بخش خوشنویسی، شعر و قصه گویی با موضوع سبک زندگی علوی شروع به کار کرد.

 آثار ارسالی در بخش خوشنویسی شامل 50 اثر، در بخش شعر 30 اثر و بخش قصه گویی 10اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافتند.

در بخش شعر از بین 150 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 30 اثر به بخش داوری راه یافته اند که در بخش بالای 15 سال، مصطفی توفیقی از مشهد، سعید تاج محمدی از کاشمر و محسن کاویانی از قم به عنوان برتر معرفی شدند.

در بخش شعرزیر 15 سال هم مهدیه دانشور 12 ساله از الشتر به عنوان برتر و ستایش رضایی 15 ساله از ازنا و زهرا بیات 14 ساله از ازنا به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش شعراثر ارسالی از مجتبی صفدری از رشت نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

در حوزه خوشنویسی از بین 85 اثر ارسالی به دبیرخانه تعداد 50 اثر به بخش داوری راه یافته اند.

در حوزه بالای 15 سال خط شکسته: امیر حسین سلاحی از خرم آباد، نستعلیق: ابوذر ذاکری سولقانی از هرمزگان و ثلث: رسول رستم نژاد از خرم آباد به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در حوزه زیر 15 سال هم دو اثر نستعلیق: هدیه زواره از بروجرد، افشین رحمتی از الشتر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در حوزه قصه گویی از بین 50 اثر ارسالی به دبیرخانه ، 10 اثر به بخش داوری آثار راه یافتند که آثار مروبط به  آرسام طاهری از خرم آباد و فاطمه قنبری از تهران به عنوان آثار برتر این بخش معرفی شدند.

گفتنی است، اختتامیه جشنواره ملی امام المتقین(ع) قرار بود در میلاد امام علی(ع) برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران ناشی از این بیماری لغو شد و امروز به صورت مجازی برگزار شد.