مقام و منزلت بالای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ریشه در بصیرت و معرفت ایشان دارد.
مقام و منزلت بالاي حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها ريشه در بصيرت و معرفت ايشان دارد.

مقام و منزلت بالای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ریشه در بصیرت و معرفت ایشان دارد.

نماينده ولي فقيه در لرستان با اشاره به اينکه حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها اسوه بصيرت و معرفت است، افزود: منزلت والاي حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها ريشه در بصيرت و معرفت ايشان دارد.
شناسه خبر : 12396 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۹
حجت الاسلام والمسلمین سید « احمد رضا شاهرخی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در استان لرستان، اظهار داشت: پس از ابوالفضل (ع) حضرت معصومه (س) تنها امامزاده ای که زیارت مأثور دارد، حضرت فاطمه معصومه(س) است و این امر نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) تربیت شده مکتب پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) اسوه، بصیرت، معرفت و اخلاق است، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) از آن درجه از بصیرت و معرفت برخوردار بود که امام موسی کاظم(ع) با تعبیر پدرش به فدایش از وی یاد می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) همین بس که امام صادق (ع) فرمودند: انَّ لِلَّهِ حَرَماً وَهُوَ مَکةَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَةُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکوفَةُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَةُ قُمْ، وَسَتُدْفَنُ فیها امْرَأَةٌ مِنْ اوْلادی تُسَمّی فاطِمَةُ، فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قالَ الرَّاوی: وَکانَ هذا الْکلامُ مِنْهُ قَبْلَ انْ یولَدَ الْکاظِمُ علیه السلام؛

خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر صلی الله علیه و آله هم حرمی است و آن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین علیه السلام کوفه است، و حرم ما اهل البیت شهر قم است و بزودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می گردد.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: دلیل نخست عظمت کریمه اهل‌بیت(س) به مقام و شأن علمی آن حضرت برمی‌گردد، زمانی که امام موسی کاظم(ع) در سفر بودند حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ سؤالات شرعی و علمی شیعیان را دادند که حاکی از عظمت علمی آن بانو است.

 

وی  با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که فاطمه معصومه(س) شیعیان را شفاعت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: منزلتی که فاطمه معصومه(س) در نزد خداوند متعال دارد را باید اصل بصیرت و عرفان بیان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام، گفت: سیره پیامبر گرامی اسلامی نشان دهنده منزلت بانوان در دین مبین اسلام است.

 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: بهترین مردان آن مردانی هستند که در خانواده بهترین باشند و بهترین زنان، زنانی هستند که در خانواده بهترین هستند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بهترین بودن به ظاهر نیست، ادامه داد: از نظر ظاهری همه مردان و زنان دگرگون می شوند، اما درون و باطن انسانی باقی ماندنی است.