دهه کرامت فرصتی برای تقویت و توجه به کرامت انسانی است
دهه کرامت فرصتي براي تقويت و توجه به کرامت انساني است

دهه کرامت فرصتی برای تقویت و توجه به کرامت انسانی است

امام جمعه زاغه، با اشاره به اهميت پرداختن به مسأله کرامت در دهه کرامت، گفت: تقويت کرامت انساني، تضمين کننده سلامت روحي و معنوي جامعه است.
شناسه خبر : 12535 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) در استان لرستان: حجت الاسلام «محمود زینی وندیان»،  با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: بحث کرامت از مسائل مهمی است که باید در جامعه امروز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در عرصه فرهنگی باید روی موضوع کرامت انسانی کار شود.

 

امام جمعه زاغه افزود: قرآن می فرماید ما انسان را بزرگ آفریدیم و مقام و جایگاه عظیمی بخشیدیم و این مهم نشان از اهمیت و ضرورت توجهبه مسأله کرامت انسانی است.

 

وی ادامه داد: توجه به کرامت انسانی زمینه ساز رشد معنویت و اخلاق است و حفظ کرامت انسانی در همه زمینه های مادی و معنوی نقش آفرین است.

 

حجت الاسلام زینی وندیان خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت کرامت انسانی سبب می شود بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون دروغ، تهمت، بی بند و باری، دزدی و دیگر آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

 

وی عنوان داشت: کرامت انسانی سلامت روحی و معنوی جامعه را تضمین می کند و باید با الگوگیری از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) ارزش ها در جامعه نهادینه سازیم.

 

امام جمعه زاغه بیان کرد: امروزه دشمن در پی گمراهی جوانان بوده و با هجمه های فرهنگی مختلف می خواهد بی بندوباری و فساد را رواج دهد، تقویت و حفظ کرامت انسانی در جامعه به ویژه بین نسل جوان خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم است.