تدوین بسته‌های فصلی اوقات فراغت ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد
تدوين بسته‌هاي فصلي اوقات فراغت ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد

تدوین بسته‌های فصلی اوقات فراغت ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

سعادتي، با اشاره به آغاز طرح غني‌سازي اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» گفت: با توجه به شرايطي که ناشي از شيوع بيماري کرونا ايجاد شده است، بسته‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت ويژه فصل‌هاي پاييز و تابستان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور تدوين مي‌شود.
شناسه خبر : 13120 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان لرستان، «سعید سعادتی» امروز(18 تیر) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ارتباط  ویدئو کنفرانسی با مدیر و کارشناسان کانون‌های مساجد استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت تابستان یکی از اصلی ترین برنامه های  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که همه ساله با بسته های متنوع و به منظور غنی سازی اوقات فراغت برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اوقات فراغت امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار می شود.

 

وی با اشاره به احتمال ادامه شیوع ویروس کرونا در فصل های پاییز و زمستان، گفت: بسته های اوقاف فراغت شامل تابستان، پاییز و زمستان در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین شده است.

 

سعادتی بیان کرد: در قالب طرح "تابستانه فهما" تلاش می شود با بهره گیری از خلاقیت و ابتکارات مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ، تهدید ناشی از شیوع بیماری کرونا به فرصت تبدیل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شد از ظرفیت های چون فضای مجازی  برای تقویت فعالیت های فرهنگی وهنری کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گرفته شود.

سعادتی با بیان اینکه امسال ستاد فهما به تناسب شرایط کرونایی کشور، بسته برنامه های متنوعی را برای تابستان تدارک دیده است،  ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت تابستان 99 با عنوان «تابستانه فهما» از 10 تیر ماه در کانون های مساجد آغاز شده و تا 5 شهریور ماه ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با مقابله با کرونا و اخذ تأییدیه های لازم برای برگزاری انواع مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و ... از ستاد ملی مبارزه با کرونای استان ها انجام می شود.

 

معاون فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح تابستانه فهما شامل سه محور کلی «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری»  است که در «شبستان فرهنگ» رواق(بخش) های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، در «شبستان هنر» رواق(بخش) های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و برای «شبستان نوآوری» رواق(بخش) های کارآفرینی و فناوری را برای بچه های مسجد تدارک دیده شده است.

 

وی بیان کرد: کلاس، کارگاه و مسابقه، زمینه سازی برای تولید اثر و ارائه طرح، نمایشگاه، فروشگاه، بازدید و اردو، نشست و حلقه معرفت و ... قالب هایی است که برای اجرای این برنامه ها پیش بینی شده است.

 

سعادتی اظهار کرد: برای برگزاری مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و ... هماهنگی و کسب تایید ستاد ملی مبارزه با کرونای استان ها ضرورت دارد.

 

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد، گفت: سه شنبه های تکریم، شنبه های با کتاب از جمله برنامه های تدوین شده برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به چهلمین سالروز دفاع مقدس، گفت: توجه به نشر و بازخوانی وصیت نامه های شهدا و تلاش برای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه است.