طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه است
طرح ياريگران زندگي، اقدامي فرهنگي و پيشگيرانه است

طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه است

دبيرشوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اهميت آگاهي بخشي براي مقابله با ويروس کرونا، گفت: طرح ياريگران زندگي، اقدامي فرهنگي و پيشگيرانه است.
شناسه خبر : 13504 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۴
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در استان لرستان، «محمود آشناگر» امروز(29 تیر) در جلسه هماهنگی برگزاری طرح یاریگران زندگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار داشت:  از سال 97 در قالب طرح یاریگران زندگی با مشارکت دستگاه های اجرایی برای اقشار مختلف مردم بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دوره های آموزشی مختلف برگزار شده است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: تاکنون این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری تشکل های دانش آموزی در بیش از 20 درصد مدارس استان لرستان اجرایی شده است.

 

وی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیازمند ورود و کمک همه افراد محلی و تاثیرگذار در جامعه بویژه فعالان مساجد است.

آشناگرادامه داد: طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه در جامعه و با اولویت آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند به پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مستمر و هدفمند به منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر، ترویج الگوها و رفتارهای سالم در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان منجرشود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرلرستان گفت: تاثیر همسالان بر یکدیگر، امری اجتناب ناپذیر است و در این طرح مسوولیت‌پذیری و پیشگیری از آسیب‌ها در دانش آموزان نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: با تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی از ظرفیت تشکل‌ها و همیاری‌های رسمی و غیررسمی در مدارس به بهترین شیوه استفاده می‌شود.

آشناگر با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان اشاره کرد و اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها  جهت پیشگیری اولیه از اعتیاد بسیار ضروری است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: امید می رود با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر آگاهی بخشی مناسب به اقشار مختلف بویژه خانواده ها فراهم شود.