ویژه برنامه‌های ماه محرم کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان اعلام شد
ويژه برنامه‌هاي ماه محرم کانو‌ن‌هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان اعلام شد

ویژه برنامه‌های ماه محرم کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان اعلام شد

ابدالي پور ضمن تاکيد بر اين مساله که در جريان برگزاري برنامه‌هاي محرح و صفر پيرو رهنمودهاي مقام معظم رهبري، از تصميمات ستاد مبارزه با کرونا تبعيت مي‌کنيم، گفت: با توجه به اين مهم سلسله برنامه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان لرستان با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و يا در سطح فضاي مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 15157 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

«محمد ابدالی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان لرستان، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان گفت: رعایت دستورات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزبان مراسم و برنامه‌های گوناگون عزاداری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: این برنامه های در مناطق مختلف شهری و روستایی استان و با حضور جوانان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری برنامه های عزاداری حسینی، افزود: رهنمود های رهبری فصل الخطاب است وما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

 

ابدالی پور اشاره به  برنامه ریزی به عمل آمده برای ترویج قرآئت زیارت عاشورا، افزود:  راه اندازی پویش های مردمی برای قرائت قرآن و زیارت عاشورا، برگزاری  محفل انس با قرآن و ادعیه خوانی در شب عاشورا، برگزاری طرح تلاوت  نور به نیت هدیه به امام حسین (ع) و یاران باوفایش از برنامه های ویژه دهه نخست در کانون های فرهنگی هنری مساجد است در که دربستر فضای مجازی برگزاری می شود.

 

ابدالی پور ادامه داد: تلاش شده است از بستر فضای مجازی برای برگزاری برنامه های ویژه محرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بهره گرفته شود.

 

وی افزود: فضاسازی فرهنگی و آموزشی در داخل مسجد با موضوع این ایام، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در طول دهه نخست ماه محرم است. 

 

ابدالی پور بیان کرد:  تهیه و توزیع غذای گرم، تولید و توزیع ماسک در کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در طول ماه محرم است.

 

ابدالی‌پور افزود: سیاه‌پوش کردن مساجد، حسینیه‌ها و محلات، برگزاری مسابقات کتابخوانی عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، پخش مداحی از مأذنه مساجد، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان لرستان در طول دهه نخست عزاداری سید و سلار شهیدان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان با تاکید بر ضرورت بهره برداری از فرصت ماه محرم و صفر برای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به اهداف انسان‌ساز نهضت حسینی، گفت: دعوت از کارشناسان برجسته علوم دینی جهت سخنرانی و پاسخ به شبهات در راستای شناساندن ابعاد مختلف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان و نشر این سخنان در بستر فضای مجازی از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در طول ماه های محرم و صفر است.