هزار بسته گوشت قربانی ویژه محرم در بین ایتام لرستانی توزیع شد
هزار بسته گوشت قرباني ويژه محرم در بين ايتام لرستاني توزيع شد

هزار بسته گوشت قربانی ویژه محرم در بین ایتام لرستانی توزیع شد

مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان گفت: هزار بسته گوشت قرباني ويژه ماه محرم در بين 42 کانون فرهنگي هنري مسجد در استان لرستان ويژه ايتام استان، توزيع شده است.
شناسه خبر : 15868 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در استان لرستان، « محمد ابدالی پور» اظهار داشت: در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طرح مواسات و همدلی، کانون های فرهنگی هنری مساجد از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا یاری رسان مردم بوده اند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: در این راستا با جذب مشارکت خیرین در مناسبت های مختلف بسته های غذایی و بهداشتی در بین نیازمندان و ایتام جامعه توزیع شده است.

 

وی افزود: امروز هزار بسته  گوشت گرم دوکیلویی ویژه ماه محرم بین 42 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان با هدف توزیع در بین یک هزار خانواده نیازمند استان توزیع شده است.

 

ابدالی پور بیان کرد: همزمان با عید سعید قربان هم بالغ بر یک هزار و 500 بسته گوشت گرم دو کیلویی در بین ایتام و نیازمندان استان توزیع شده است.

 

وی افزود: توزیع گوشت در بین نیازمندان با همکاری موسسه حضرت خدیجه کبری(س) و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در دو مرحله انجام شده است.

 

ابدالی پور اظهار داشت: جهت اجرای این طرح بانک اطلاعاتی از ایتام و نیازمندان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مناطق شهری و روستایی تهیه شده است.

 

 وی ادامه داد: ترویج فرهنگ انفاق، توسعه و مشارکت حداکثری خیرین به ‌ویژه اهالی مساجد و اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد از طریق جمع‌ آوری و توزیع نذر قربانی جهت ایتام و اطعام نیازمندان از اهداف اجرای این طرح است.

 

ابدالی پور افزود: یاری رساندن به نیازمندان در تمامی دوران ها اهمیت ویژه ای دارد اما از زمان شیوع ویروس کرونا که زندگی روزمره مردم به خصوص نیازمندان را دچار مشکل کرده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی با اشاره به فعالیت های جهادی و خودجوش فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و یاری رساندن به مردم، افزود: ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی و مساجد، اجرای طرح قربانی و توزیع گوشت قربانی در مساجد، ایجاد کارگاه تولید ماسک و توزیع رایگان در بین مردم و نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی، غذایی و پک های بهداشتی در بین ینازمندان و تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و خانواده های درگیر با بیماری کرونا در محلات و جمع آوری کمک های مردمی برای یاری رساندن به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحران کروناست.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگ هنری مساجد لرستان اظهار کرد: حضور خودجوش، جهادی و پا به کار بچه های مسجد در تمامی عرصه های انقلاب، همواره نقش اساسی و کلیدی در عبور از مشکلات داشته  است و امروز جوانان با محوریت مساجد یاری رسان مردم در روزهای سخت ناشی از بحران کرونا هستند.