خانواده شهید علی‌محمد دهقانکار در استان لرستان تکریم شدند
خانواده شهيد علي‌محمد دهقانکار در استان لرستان تکريم شدند

خانواده شهید علی‌محمد دهقانکار در استان لرستان تکریم شدند

همزمان با هفته دفاع مقدس خانواده شهيد علي‌محمد دهقانکار در ادامه برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم مورد تقدير و تجليل قرار گرفتند.
شناسه خبر : 16546 تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان لرستان، در ادامه طرح ملی  سه شنبه های تکریم و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز (2 مهر) در آیینی از خانواده شهید علی محمد دهقانکار، تجلیل و تقدیر شد.

 


این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و خانواده شهید« علی محمد دهقانکار» و جمعی ازمسئولان استانی برگزار شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و گذشت شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم آنان است.

 

«سید حسین نازاریان» با تاکید بر ضرورت ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: این امر مهم بقای جمهوری اسلامی و ماندگاری آن را تضمین می‌کند و به همین دلیل باید مورد توجه همه جامعه قرار گیرد.

 

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ برای ملت ایران است  که هر چه از آن بگذرد زوایای ارزشمند آن آشکارتر می‌شود.

 

همچنین در ادامه « محمد ابدالی پور» طی سخنانی اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون رشادتهای دلیرمردان و زنان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه همه مسوولان و افراد در جایگاه‌های مختلف مدیون خون شهدا هستد، افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برای صیانت از دستاوردهای خون پاک شهیدان ضروری است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح معنوی سه‌شنبه‌های تکریم گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از مهم ترین اهداف و رویکردهای طرح ملی سه شنبه های تکریم است.

 

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات برگزار می شود.

 

شهید« علی محمد دهقانکار» چهارم شهریور ۱۳۲۳، در روستای ده پیر از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد.

 

وی کارمند اداره ارشاد استان لرستان بوده است که طی هجدهم اسفند ۱۳۶۳، در بمباران هوایی خرم آباد بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.