طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم گامي در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است
معاون سیاسی امنیتی لرستان:

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ثميني با بيان اينکه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، گفت:طرح ملي « سه شنبه هاي تکريم» در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
شناسه خبر : 16952 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما( از استان لرستان،  « محمود ثمینی»  در دیدار با خانواده شهید« فرشاد شفیع پور» که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان وجمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون پاک شهیدان است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: شناسایی و تکریم ایثارگران در عرصه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و علمی باعث الگوسازی برای نمازگزارن و تحقق فرهنگ های دینی خواهد شد.

 

ثمینی با اشاره به توطئه های دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی فهمید نمی تواند از طریق کودتا به انقلاب اسلامی ایران ضربه وارد کند و با حمله به صحرای طبس هم کاری از پیش نبردند، می دانستند که اگر سریع وارید عمل نشوند و اقدامات نظامی را انجام ندهند این انقلاب تنومند تر می شود و توان مقابله با آن را نخواهند داشت.

 

وی اذعان داشت: پس از شکست های پی در پی توطئه های نظام سلطه، فردی جاه طلب  مانند صدام را تحریک کردند  و از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود تلاش  شد با حمله نظامی انقلاب اسلامی را شکست دهند.

 

ثمینی با اشاره به اینکه در زمان آغاز جنگ تحمیلی سپاه انقلاب اسلامی نوپا بود و نیروی ارتش تقریبا از هم پاشیده،خاطرنشان کرد: صدام با حمایت دنیای شرق و غرب به مرزهای جمهوری اسلامی حمله کرد.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) سازمان بسیج را تشکیل داد و مردم در قالب گروه های بسیجی به جبهه های نبرد با دشمن اعزام می شدند.

 

ثمینی یاد آورشد: با تشکیل بسیج مردمی اعضای خانواده های چه در جنگ رودر رو و چه در حمایت های پشت جبهه سهیم شدند و ملت ایران اسلام هشت سال با وحدت و همدلی  در برابر دشمن تا دندان مسلح بعث ایستاد و به پیروزی رسید.

 

ثمینی افزود: هشت سال دفاع مقدس، یاد آور هشت سال ایثار، اهدای خون عزیزان ملت، اسارت و تحمل شکنجه ها وحشتناک اردوگاه های سخت عراق توسط آزادگان و تحمل مشکلات و مشقت های اقتصادی است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، تاریخچه هشت سال مقاومت و ایثار ملت ایران است، افزود: ملت ایران با حفظ وحدت و همدلی در برابر دشمن ایستاد و برای صیانت از آب و خاک وطن خم به ابرو نیاورد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت ملت ایران در برابر دنیای استکبار این بود که روحیه ایثار و مقاومت عملا با رهبری های امام خمین ی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه شد.

 

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده انقلاب اسلامی برای ملت ایران، افزود: دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ و همیشگی برای ملت ایران است.

 

ثمینی بیان داشت: با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در خدمت به مردم و ارتقای علم، دانش، تسلحیات نظامی و موشکی، سازندگی و...  به برکت روحیه ایثار شهادت و مقاومت است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: مادامی که روحیه ایثار و مقاومت در بطن جامعه نهادینه شود و به نسل های بعد منتقل شود، با تفکر بسیجی هیچ دشمنی بر این مردم غلبه نتواند خواهد کرد.