«سه شنبه های تکریم»، فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار است
«سه شنبه هاي تکريم»، فرصتي براي نهادينه سازي فرهنگ ايثار است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«سه شنبه های تکریم»، فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار است

نازاريان بيان سيره و منش شهدا را بستر ترويج فرهنگ ايثار دانست و گفت: طرح ملي « سه شنبه هاي تکريم» فرصتي براي ترويج و نهادينه سازي فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت است.
شناسه خبر : 16954 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۹
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(ز استان لرستان،  »سید حسین نازاریان« در مراسم تکریم خانواده شهید« فرشاد شفیع پور» که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرستان کانون های فرهنگی وهنری مساجد وجمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» با رویکد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور، دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت مساجد است.

 

 وی خاطرنشان کرد: سرمایه عظیم و ارزشمند شهداء و ایثار و گذشت خانواده های معظم شهدا به عنوان الگوی اصیل رفتاری برای عموم مردم به ویژه مسئولان نظام اسلامی است.

 

 نازاریان افزود: شهدا کسانی بودند که برای نظام و ملت خود ایثارگری ها کردند و جان خود را فدای ملت، خاک وطن و ارزش های اسلامی کردند، تا ایران اسلامی و ملت ایران همیشه سربلند بمانند.

 

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده های معظم شهدا وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولان است، افزود: سرکشی از خانواده شهدا و بازخوانی زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا همواره چراغ راه روشنی برای ادامه حرکت و پویایی نظام مقدس اسلامی است.

 

 نازاریان بیان کرد: امروز علاوه بر دیدار مسئولان با خانواده های معظم شهدا، با هماهنگی های به عمل آمده جوانان پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد محلات هم از خانواده های معظم شهدا سرکشی می کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: حضور جوانان پای صحبت های والدین و خانواده شهیدان، بیان خاطرات شهدا، مرور زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا زمینه ساز ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جوان و نوجوان است.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تلاش می شود با تعداد افراد محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم برگزار شود.

 

نازاریان افزود: با هماهنگی صدا و سیمای مرکز استان، طی سه روز از هفته قبل از اذان مغرب و عشاء صحبت های خانواده های شهدا درخصوص شهدا و وصیت نامه شهیدان از شبکه استانی افلاک پخش می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: این مهم با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ ایثار و انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان و نوجوان کشور انجام می شود.

 

 گفتنی است، طرح ملی« سه شنبه های تکریم» از جمله طرح های موفق و پیشتازی است که به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با محوریت مسجد و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می شود. 

 

 در ادامه طرح ملی « سه شنبه های تکریم» از مادر شهید« فرشاد شفیع پور» تجلیل شد.

 

همچنین خاطراتی از این شهید والا مقام توسط همرزم شهید نقل شد.