ویژه برنامه های اربعین در بستر فضای مجازی برگزار می شود
ويژه برنامه هاي اربعين در بستر فضاي مجازي برگزار مي شود
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

ویژه برنامه های اربعین در بستر فضای مجازی برگزار می شود

ابدالي پور گفت: به مناسبت بزرگداشت اربعين حسيني برنامه هاي مختلف فرهنگي در بستر فضاي مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 17279 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۳
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما( از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی در جهان به شمار رفته و در این راستا  خدمت رسانی و پذیرایی از زائران این حرکت شکوهمند، کاری عظیم و پراهمیت به شمار می رود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری  مساجد لرستان افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان یک نهاد فرهنگی و زمینه سازی حضور نسل جوان و بالنده جامعه اسلامی بالاخص اعضای کانون های فرهنگی هنری در این جریان عظیم، سعی دارد با فعال سازی ظرفیت های مردمی این مراکز در این راه ارزشمند و نورانی قدم بردارد.

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

ابدالی پور بیان کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با هدف ایجاد زمینه، مشارکت و خدمت رسانی، کانون های فرهنگی هنری در رویداد عظیم اربعین حسینی(ع)، اشاعه ترویج اهداف و پیام های نهضت عاشورا و سبک زندگی امام حسین(ع) و تقویت و انسجام شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در اربعین برگزار می شود.

وی افزود: در کانون های مساجد استان و بینارها در هشت موضوع شامل( محرم، عاشورا، یاران امام حسینی(ع)، ارتباط عاشورا با مهدویت، عتبات مقدسه، امام عسکرین(ع)، امام جواد(ع)، حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و اربعین و پیاده روی از محورهای برگزاری وبینارهاست.

ابدالی پور بیان کرد: استفاده از ظرفیت های خود جوش و داوطلبانه مردمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، استفاده حداکثری از فضای مجازی با محوریت خانواده، مسجد و محله، اجرای فعالیت ها متناسب با دسته بندی شبتان و رواق، استفاده از شعار«الحسین سفینه النجاه» به عنوان شعار محوری اربعین، استفاده از ظرفیت نهادهای ستاد بازسازی عتبات وعالیات، ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشا اسلامی اسلامی، سازمان حج و زیارت، سازمان تبلیغات و...) و اجرای فعالیت ها ویژه جهت معرفی شخصیت سردار سلیمانی و همرزمانش از برنامه های ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد:به مناسبت بزرگداشت اربعین حسینی برنامه های چون مسابقه کتابخوانی، مسابقه  کتالخوانی، مسابقه عکس و پویش زیارت اربعین در استان برگزار می شود.