امنیت امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است
امنيت امروز کشور دستاورد خون پاک شهيدان است
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان:

امنیت امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است

فتايي با اشاره به اينکه خانواده شهدا اسوه صبر و مقاومت هستند، گفت: امنيت امروز کشور دستاورد خون پاک شهيدان است.
شناسه خبر : 17342 تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان لرستان، «احمد حسین فتایی» امروز چهارشنبه 16 مهر درمراسم تکریم خانواده شهید «خدارسان دریکوند» که با حضور رئیس اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران خرم آباد، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا اسوه های صبر، مقاومت و ایثار هستند، افزود: تکریم و سرکشی از خانواده شهدا وظیفه همه مردم است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید شهدا را ناظر خود بدانند، اذعان داشت: در نظام مقدس اسلامی مسئولان خادمان مردم هستند و باید برای رفع مشکلات وگرفتاری مردم بکوشند.

 

فتایی با اشاره به اینکه  شهدا هر زمان شاهد و ناظر اعمال ما هستند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه‌داریم درراه خدمت به خانواده‌های این عزیزان از هیچ کوششی دریغ نکنیم؛ نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت  و الگو سازی مناسب برای نسل جوان و نوجوان از اهداف و رویکردهای محوری طرح ملی سه شنبه‌های تکریم است.

 

وی طرح ملی سه شنبه های تکریم را از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور دانست و افزود: این طرح یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های کانون‌های مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از مباحث خود با تجلیل از خانواده شهید دریکوند، اظهار کرد: ایثار، گذشته و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا به عنوان الگو باید به جامعه معرفی شود.

 

گفتنی است شهید «خدارسان دریکوند» طی فروردین ۱۳۴۳، در روستای سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، تا دوم متوسطه درس خواند و به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت، نوزدهم دی ۱۳۶۵، در شلمچه شهید شد، مزار وی در زادگاهش واقع است.