کانون‌های فهما بازوان و سرمایه فرهنگی کشور به شمار می‌آیند
کانون‌هاي فهما بازوان و سرمايه فرهنگي کشور به شمار مي‌آيند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

کانون‌های فهما بازوان و سرمایه فرهنگی کشور به شمار می‌آیند

فتايي با اشاره به پراکندکي کانون هاي مساجد در مناطق شهري و روستايي، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بازوان و سرمايه هاي فرهنگي کشور هستتند.
شناسه خبر : 17404 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « احمد حسین فتایی» با گرامیداشت سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چراغ راه برای تحقق رشد و توسعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به پراکندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراکز فرهنگی وهنری در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان فعال و ظرفیت‌های مهم استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.

 

فتایی با تاکید بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر احیای کارکردهای مساجد و مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم است.

 

وی با بیان اینکه  ابتکار تشکیل کانون های مساجد بستر احیای کارکردهای مساجد است، افزود: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکز فرهنگی بر مدار حضور نوجوانان و جوانان هستند.

 

فتایی کانون های فرهنگی هنری مساجد را پایگاه های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی خواند و گفت: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند که تربیت دینی آنها در مساجد منجر به پرورش جوانان متعهد، توانمند با روحیه انقلابی خواهد شد.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان پایگاه و خط مقدم مبارزه علیه تهاجم فرهنگی استکباری نقش مهمی در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت بیش‌از ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان، به ظرفیت گسترده کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در حوزه فرهنگ و هنر  اشاره کرد و گفت:  نقش فرهنگ در توسعه کشور و در دیگری مسائل نقشی بسزا و مهمی است.

 

فتایی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های خوبی دارند و این فعالیت‌ها باید ادامه داشته باشد.