ایران قوی از مهم ترین دستاوردهای ستاد فهماست
ايران قوي از مهم ترين دستاوردهاي ستاد فهماست

ایران قوی از مهم ترین دستاوردهای ستاد فهماست

سعادتي گفت: طرح ملي ايران قوي مهم ترين دستاورد ستاد فهما در شش ماهه دو سال است.
شناسه خبر : 20106 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان لرستان، «سعید سعادتی» در جلسه با مدیر و کارشناسان ستاد فهما استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، این ستاد در دومین سال برگزاری رویداد فهما (فرهنگ و هنر مسجد ایران) با ارائه طرح ملی ایران قوی، بستر جریان سازی این گفتمان را میان مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کرده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این جلسه،  افزود: طرح ملی ایران قوی مهم ترین دستاورد ستاد فهما در 6 ماهه دو سال است.

 

وی بیان کرد: ایران قوی با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، درصدد تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است و در این راستا اهدافی نظیر شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را دنبال می کند.

 

وی با اشاره به محورهای طرح ملی ایران قوی گفت: «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» با زیرمجموعه‌هایی نظیر فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه هایی همچون نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی، دو محور نخست این طرح را تشکیل می دهد.

 

سعادتی افزود: پیشرفت و امید به آینده با زیرمحورهای نشاط‌آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در بین جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، نمادها و جلوه‌های پیشرفت و عدالت، ابتکارات، اختراعات، خلاقیت ها، الگوهای موفق محلی، استانی و ملی و همچنین مقاومت و عزت ایران اسلامی با موضوع هایی از قبیل دفاع مقدس، شهدای مقاومت، هسته ای و سلامت از محورهای ایران قوی است.

 

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درباره این طرح از ۱۹ مهرماه آغاز شده است، اظهار کرد: بازه زمانی اجرای آن از هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا(س) در سطح کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور است.

 

سعادتی اذعان داشت: بعد از اتمام مهلت شرکت، نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه فرآیند ارزیابی و داوری آثار صورت گرفته و آئین اختتامیه و معرفی برترین های طرح ۱۸ اسفندماه، همزمان با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: کانون های روستایی و مناطق محروم و کن برخوردار در اولویت و ثبت اطلاعات طرح ایرات قوی هستند.