تقویت برنامه های فرهنگی هنری بستر تحقق ایران قوی است
تقويت برنامه هاي فرهنگي هنري بستر تحقق ايران قوي است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

تقویت برنامه های فرهنگی هنری بستر تحقق ایران قوی است

مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با بيان اينکه تقويت فعاليت هاي فرهنگي وهنري بستر تحقق ايران قوي است، گفت: لازم است مديران کانون هاي فرهنگي هنري نسبت به ثبت فعاليت ها در سامانه بچه هاي مسجد اقدام کنند.
شناسه خبر : 20388 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهمااز استان لرستان: « محمد ابدالی پور»  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تحقق ایران قوی، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب فرمودند« در زمینه فرهنگی باید قوی  بشوید، در زمینه حفظ هویت اسلامی و انقلابی باید روزبه روز قوي تر و عمیق تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی های دشمن است ».

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به  اینکه تقویت و نهادینه سازی فرهنگ دینی مهم ترین رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: فعالیت های فرهنگی وهنری کانون های در راستای بصیرت افزایی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از ظرفیت هنر متعالی در راستای نهادینه سازی ارزش ها و آرمان های دینی تلاش می شود.

ابدالی پور ادامه داد: در لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ستاد هماهنگی کانون هاي فرهنگی هنري مساجد کشور، در دومین سال برگزاري رویداد فهما با ارائه طرح ملی ایران قوي، بستر جریان سازي این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضاي کانون هاي فرهنگی هنري مساجد و زمینه رقابت سالم بچه هاي مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضاي مجازي فراهم کرده است.

وی اذعان داشت: «ایران قوي» با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراك محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون هاي فرهنگی هنري مساجد کشور، درصدد تقویت مولفه هاي استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است و در این راستا اهداف شناسایی و توانمندسازي استعدادهاي فرهنگی و هنري انقلاب اسلامی، جریان سازي گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را دنبال می کند.

ابدالی پور ابراز کرد: این طرح همزمان با هفته دفاع مقدس شکل گرفت و به مانند رویداد ملی فهما در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان افزود: بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در قالب یکی از رواق‌های دوازده گانه در طرح ملی ایران قوی شرکت کنند.

 وی با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح ایران قوی، طی اسفند ماه امسال مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار کرد: مدیران کانون‌ها باید ضمن توانمندسازی خود و اعضای تحت پوشش نسبت به ثبت فعالیت‌ها و جذب حمایت‌ها اقدام کنند.

 

ابدالی پور با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در این شرایط کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر فعالیت های فرهنگی وهنری و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای  رونق فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در راستای مقابله با بحران کرونا همراه مردم و یاری رسان شبکه بهداشت و درمان هستند.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: مشارکت در طرح غربالگری عمومی، تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، اجرای رزمایش کمک های مومنانه، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و  مشارکت در طرح ضدعفونی معابر و اماکن عمومی از جمله فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط شیوع بحران کرونا است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این فرصت را دارند تا با مراجعه به سامانه بچه های مسجد که یک زیست بوم مسجدی در قالب رویداد ملی فهما است،  فعالیت های خود را ثبت و ضبط کنند.