شبکه های رابطین برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی می شوند
شبکه هاي رابطين برتر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد معرفي مي شوند
معاون ساماندهی وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

شبکه های رابطین برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی می شوند

طاهريان با اشاره به فعاليت يک هزار و 230 کانون رابط در سراسر کشور، گفت: معرفي شبکه هاي برتر کانون هاي مساجد از رويکردهاي «طرح ملي ايران قوي» است.
شناسه خبر : 20542 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان لرستان: « مرتضی طاهریان» امروز(19 آذر) در جلسه رابطین شهرستانی فهما استان لرستان با معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: شبکه رابطین به عنوان فعالیتی جدید از سال گذشته و در جریان فهما شکل گرفت.

معاون ساماندهی وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: شبکه رابطین مجموعه ای از کانون های توانمند هستند که با رویکرد تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گیری شده است.

مسجد قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه شبکه رابطین را ظرفیتی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: امروز مسجد قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

طاهریان با اشاره به نقش مساجد در طول تاریخ، اذعان داشت: مجموعه مساجد همانطور که در قبل و بعد از انقلاب نقش محوری داشتند امروز هم نقش مهمی در مقابله با توطئه های دشمنان و تقویت شاخص های فرهنگی وهنری دارند.

وی با بیان اینکه مسجد در طول تاریخ سنگر بوده است، افزود: مسجد و بچه های مسجد سنگری در مقابل شیطان، شیاطین روز وتفکرات شیطانی هستند.

طاهریان با بیان اینکه بچه های مسجدی در سنگر مقابله با توطئه های دشمنان هستند، افزود: مجموعه مساجد و فعالان مساجد قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق ایران قوی لازم است که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با شناسایی آسیب ها و مشکلات مساجد در راستای خدمت به مردم، تقویت فرهنگ دینی و کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنند.

طاهریان با اشاره به طرح محله محور شهید سلیمانی، افزود: این طرح با پشتوانه مسجد و با مشارکت بچه های مسجد و محوریت بسیج برای مقابله با بیماری کرونا آغاز شده است.

معاون ساماندهی وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: بالغ بر هزار و 230 کانون در قالب شبکه رابطین ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد:  شبکه رابطین تلاش دارد که از ظرفیت های مشترک هر منطقه بهره گرفته و اثر گذاری خود را در حوزه فرهنگ بالا برده و در منطقه منشاء اثرات بیشتری باشند.

طاهریان با بیان اینکه شبکه رابطین شبکه ای نیست که قرار باشد کوتاه مدت کارکند، اذعان داشت: همکاری شبکه رابطین مشروط به رضایت طرفین بر حسب ماموریت های ابلاغ شده دائمی خواهد بود.

رابطین فهما باید اسوه باشند

معاون ساماندهی وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورخطاب به شبکه رابطین گفت: در قالب برنامه های آموزشی خود را قوی کنید، تا بتوانید به دیگر کانون های همگروه راهنمایی مناسب ارائه داده و کانون های را در حوزه فرهنگ و هنر فعال کنید.

طاهریان برای دعوت دیگر کانون های برای این مهم نیاز هست که در ابتدا کانون های رابط خود را به عنوان اسوه تقویت کنند.

وی ادامه داد: ابتدای باید توانمندی های کانون رابطین شناسایی و تقویت شود و در گام دوم به عنوان اسوه برای رونق فعالیت های فرهنگی هنری دیگر کانون ها معرفی شوند.

شبکه های برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی می شوند

معاون ساماندهی وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  اظهار کرد: امسال بنا داریم  در قالب طرح« ایران قوی» علاوه بر معرفی کانون های برتر، شبکه های برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی شوند.

 

طاهریان در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: به رغم مشکلاتی که در استان وجود داشت، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم این فعالیت های ادامه داشته و رتبه های بالاتری کسب کند.