تشکیل نخستین کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان لرستان
تشکيل نخستين کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامي در استان لرستان

تشکیل نخستین کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان لرستان

نخستين کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامي به ميزباني ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان لرستان، در خرم‌آباد تشکيل شد.
شناسه خبر : 20820 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان: « محمد ابدالی پور» امروز(24 آذر) در این جلسه، اظهار داشت: نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشار نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

 

مدیرستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: باید پیوند بین نسل نوجوان و جوان با نسل انقلابی برقرار و تفکر انقلابی در بین آنان نهادینه شود.

 

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اذعان داشت: تلاش‌کنیم تا برنامه‌ها از جذابیت لازم جهت جذب حداکثری این قشر به مساجد برخوردار باشد.

 

ابدالی پور بیان کرد: برنامه ریزی مناسب برای تشکیل کارگروه های مردمی در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور مجازی یا فیزیکی اقشار مختلف مردم در مناسبت ها و انجام برنامه های مختلف فرهنگی، علمی و هنری و ورزش از برنامه های کارگروه مساجد است.

 

وی ادامه داد: بهره گیری از فرصت تقارت مناسبت های با اعیاد و وفیات اسلامی در جهت تقویت معنوی، فراهم سازی زمینه آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف در مساجد با آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی  از دیگر رویکردهای کارگروه مساجد دهه فجرانقلاب اسلامی است.

 

ابدالی پور افزود: برنامه ریزی جهت پاسخ گویی به سوالات به منظور رفع شبهات و استفهامات و جلب و جذب جوانان و نوجوانان  و آشناسازی آنان با مواضع اصولی و آرمان های انقلاب اسلامی در قالب شبکه های اجتماعی و بهره گیری از توانمندی ها و استطاعت های مردمی در جهت با نشاط سازی مناسبت های با اولویت فضای مجازی و رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی از دیگر رویکردهای کارگروه مساجد است.

 

وی ادامه داد: انجان برنامه ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده معظم ایشان به صورت مجازی و برگزاری همایش های کاربردی آنلاین برای توجیه مناسب ائمه جماعات و امنای مساجد در جهت تقویت مشارکت های مردمی و گسترش دامنه اجرایی برنامه ها در سطح مساجد از دیگر رویکردهای کارگروه مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه مهمترین مساله در کارگروه مساجد توجه به ظرفیت مردمی در مساجد است، اظهار دکرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی نشاط را در مساجد تقویت کنیم.

 

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، معاون فرهنگی مرکز رسیگی به امور مساجد، معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی آموزشی و پرورشی ستاد اقامه نماز، معاونت فرهنگی تحقیقات و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بسیج مساجد، محلات و مستضعفین اعضای کاگروه مساجد هستند.