تالیف کتاب خلق سلیمانی در خرم آباد
تاليف کتاب خلق سليماني در خرم آباد
به قلم مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین:

تالیف کتاب خلق سلیمانی در خرم آباد

کتاب « خلق سليماني» توسط حجت الاسلام مصطفي تيموري در خرم آباد تاليف شد.
شناسه خبر : 21753 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان،  مدیرکانون فرهنگی هنری نور المبین  و نویسنده و پژوهشگر لرستانی اظهار داشت:  تاکنون در سه حوزه دفاع مقدس، ادبیات بومی و دین  دست به قلم شده ام.

حجت الاسلام « مصطفی  تیموری» نویسنده و پژوهشگر ومولف کتاب خلق سلیمانی افزود: تاکنون موفق شده ام 109 جلد کتاب را نگارش و چاپ کنم.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت، خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه در سایه توسعه و تقویت پژوهش در این عرصه محقق می شود.

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه پژوهش و نگارش ماندگار بستر ماندگاری تاریح است، افزود: هشت سال جنگ رخدادی ناخواسته وتحمیلی برای ملت ایران بود که 445 شرکت و حدود 45 کشور  در برابر ملت ایران و انقلاب نوپای اسلامی قرار گرفتند.

وی افزود: ملت سرافراز ایران اسلامی  با قدرت ایمان، حفظ وحدت و ولایت مداری با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح بعث که مورد حمایت جهانیان بود قرار گرفت.

حجت الاسلام تیموری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: شهدای ایران اسلامی در میدان رزم با دشمن حماسه آفرینی کردند و در سایه فرهنگ ایثار و شهادت حماسه ها خلق کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای همیشگی برای ملت ایران اسلامی است، اذعان داشت: باید اتفاقات حوزه دفاع مقدس و ایثاگری های شهدا برای نسل جوان و نوجوان و آینده این مرز و بوم در قالب تحلیل، پژوهش و نگارش کتاب ثبت و بیان شود.

این محقق و پژوهشگر لرستان با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم، پرتوی از شهدای دوران دفاع مقدس هستند، افزود: شهدای ما دارای هدفی واحد و در دوران مختلف هستند.

مکتب سلیمانی مکتبی نجات بخش و وحدت آفرین است

نویسنده کتاب خلق سلیمانی با اشاره به تالیف کتاب خلق سلیمانی، بیان کرد: مکتب سلیمانی، مکتبی نجات بخش و وحدت آفرین است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی دو گفتمان بنیادین و اساسی دارد، تصریح کرد: اولین گفتمان، گفتمان مقاومت و دومی گفتمان انقلابی گری است و اگر این دو شاخص را در کنار هم قرار دهیم به این جمله خواهیم رسید که «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» و راه و روش ما، همواره راه شهادت و ایثارگری خواهد بود که یادگار مهم و مقدس مکتب حاج قاسم سلیمانی است و باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به ابعاد مختلف اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مکتب سلیمانی، خاطرنشان کرد:  همه ابعاد شخصیتی و زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه سعادت دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به برخی ویژگی های اخلاقی سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی شیفته خدمت بود  نه تشنه ای قدرت و در مسیر خدمت به مردم اسوه ای نمونه است.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به اخلاق نیکوی سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: برای پی بردن به امثال مقداد، عمار، ابوذر و.... باید حالات امروز شهدا را بررسی کنیم.

تقویت پژوهش محوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است

مدیر کانون فرهنگی هنری نور المبین لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد:23 سازمان و نهاد دولتی در حوزه فرهنگی کار می کنند.

حجت الاسلام تیموری افزود: مساجد به عنوان مهم ترین عناصر در پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت وحدت و همبستگی بین امت اسلامی باید خیلی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تلاش در راستای احیای کارکردهای مسجد محور، افزود:در راستای احیای کارکردهای مساجد باید بعد فکری و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه مبداء حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم انقلاب را به درستی به جامعه معرفی کنیم باید از ظرفیت مساجد به خوبی بهره برداری شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در احیای مساجد، جذب جوانان و نهادینه سازی ارزش های دینی و فرهنگی نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام تیموری ائمه جماعت را رکن مهمی در مساجد دانست و افزود: با حمایت و همراهی ائمه جماعت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مسجد هدفمند و موثر خواهند بود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به کتاب و کتاب خوانی، افزود: برنامه ریزی برای تقویت پژوهش محوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برای تبین اهداف انقلاب برای نسل جوان باید پژوهش محوری در بین فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت شود.

گفتنی است، امروز همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب خلق سلیمانی در خرم آباد رونمایی شد.

این  کتاب با گسترده توزیع در سراسر کشور بین کانون های فرهنگی هنری مساجد منتشر می شود.