طرح ملی ایران قوی بسترساز کشف استعدادهای مسجدی است
طرح ملي ايران قوي بسترساز کشف استعدادهاي مسجدي است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

طرح ملی ایران قوی بسترساز کشف استعدادهای مسجدی است

فتايي، ضمن تقدير از برگزاري طرح ملي ايران قوي اظهار کرد: اين طرح در واقع اقدامي در راستاي کشف استعدادهاي مسجدي است.
شناسه خبر : 22298 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « احمد حسین فتایی»  با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: به رغم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد در همه حوزه ها فعالیت های خوبی را انجام داده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به رویداد ملی« ایران قوی» افزود: این رویداد ملی همزمان درسراسر کشور در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران باید همتشان  این باشد که قوی بشوند، ابراز کرد: این پیام مقام معظم رهبری پیامی بسیار مفهومی  و در عین حال نقشه راهی برای همه عرصه ها بویژه عرصه های فرهنگی وهنری است.

 

فتایی ادامه داد: برای قوی شدن و کم شدن و قطع شدن وابستگی ها به کشور های بیگانه  که همواره از این وابستگی ها به عنوان اهرمی برای ضربه زدن به انقلاب و مردم استفاده شده است، باید با برنامه ریزی و تلاش مستمر اقدام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای حرکت در مسیر بیانات رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر، رویداد ملی « ایران قوی» را در پیش رو گرفته است.

 

فتایی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از برگزاری رویداد موفق فهما در سطح کشور امسال رویداد ملی ایران قوی را رویکرد تقویت مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم،  تقویت انسجام، تولید و اشتراک محتوا در کانون های فرهنگی هنری مساجد را در حال اقدام دارد.

 

وی ادامه داد: رویداد ملی ایران قوی  طرحی بسیار خوب در حوزه فرهنگی و هنری و گامی موثر در راستای تقویت شاخص های فرهنگی و هنری مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

شناسایی و توانمند سازی استعداد بستر رفع بسیاری از مشکلات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: شناسایی توانمندی ها، استعداد و ظرفیت های فرهنگی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین اهداف این رویداد ملی است.

 

وی بیان کرد: اگر استعداد ها به درستی شناسایی شوند و توانمند سازی شوند خیلی از مشکلات و معظلات فرهنگی جامعه رفع می شود.

 

فتایی با بیان اینکه جریان سازی از دیگر اهداف رویداد ملی « ایران قوی» است، اذعان داشت: جریان سازی باید در گفتمان ایران قوی و با محوریت تقویت روحیه، امید بخشی و تلاش و تاب آوری اجتماعی باید  مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه در پی شیوع بیماری کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی و روحی و روانی برای بسیاری مردم، افزود: نیاز است که در بحث تاب آوری اجتماعی به صورت ویژه  در کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریزی و کار شود.

 

حضور هدفمند بچه های مسجد در رویداد ملی ایران قوی

فتایی با اشاره به حضور هدفمند و تاثیرگذار بچه های مسجد در رویداد ملی، ابراز کرد: محوریت کلی این طرح شامل محورهای شامل فرهنگی دینی، هنری و رسانه ای است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی شامل فعالیت در حوزه قرآن، مناسبت های مذهبی، امر به معروف، ایثار وشهادت، حجاب و عفاف، پیشرفت، مقاومت، دفاع مقدس، سلامت و... است.

 

فتایی با اشاره به اینکه گستره طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این رویداد تا ولادت حضرت زهرا(س) که با ایام الله دهه فجر تقارن دارد، ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت خبرگزاری شبستان در رویداد ملی ایران قوی، افزود: خبرگزاری شبستان در رویداد های مسجد محور، فرهنگی، اجتماعی و....عملکردی درخشان دارد.

 

فتایی خاطرنشان کرد: امروز دیده می شود که خبرگزاری شبستان در اطلاع رسانی « رویداد ملی ایران قوی» به درستی فعالیت می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه اختتامیه رویداد ملی « ایران قوی» در اسفند ماه برگزار می شود، اذعان داد: با توجه به شرایط کرونا در آن زمان در خصوص برگزاری مراسم اختتامیه به شکل حضوری و یا دربستر مجازی تصمیم گیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد در رویداد ایران قوی ارزیابی خواهد شد، اظهار کرد: چه در سطح استانی و چه درسطح ملی از کانون های برتر رویداد ملی ایران قوی تجلیل خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به عملمکرد ستاد استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، گفت: ستاد استانی و خبرگزاری شبستان عملکردی مثبت دارند.