رویداد ملی «ایران قوی» طرحی در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است
رويداد ملي «ايران قوي» طرحي در راستاي تقويت مولفه هاي استحکام فرهنگي نظام اسلامي بر محور مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

رویداد ملی «ایران قوی» طرحی در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است

ابدالي گفت: رويکرد طرح ملي ايران قوي ايجاد بستر مشارکت و نقش آفريني، رقابت سالم، توليد و اشتراک محتوا، هماهنگي و انسجام فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و تلاش در راستاي تقويت مولفه هاي استحکام فرهنگي نظام اسلامي بر محور مسجد است.
شناسه خبر : 22352 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» امروز(23 دی) در جمع خبرنگاران،  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملّت عزیز ایران باید همّتشان این باشد که قوی بشوند، اظهار داشت:  با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در کشور، فرصتی بی نظیر برای حرکت به سمت تمدن اسلامی ایجاد شد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به توطئه های دشمنان افزود: تنها راه پیشرفت در این مسیر "استحکام داخلی" و " قوی شدن" است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین  مولفه های  این استحکام،  قوی شدن در زمینه فرهنگ و هنر به شمار می رود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند: در زمینه‌ی فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه‌ی حفظ هویّت اسلامی و انقلابی باید روز‌به‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی‌های دشمن است

ابدالی پور خاطرنشان کرد: در این راستا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در دومین سال برگزاری رویداد فهما، با ارائه طرح ملی ایران قوی، در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مهیا نموده و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد  را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم نماید.


وی خاطرنشان کرد: رویداد ملی «ایران قوی» طرحی است که با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور، تلاش می کند در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام بردارد.

ابدالی پور اذعان داشت: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت های مبتکرانه کانون ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن آوری های نوین اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح، افزود: شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی،  جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف اجرای این رویداد ملی است.

ابدالی پور با اشاره به  محورهای اجرای طرح، ادامه داد:  قرآن و سیره اهل بیت(ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، امید به آینده نشاط آفرینی در جامعه و مقاومت و عزت ایران اسلامی از محورهای اجرایی رویداد ملی ایران قوی است.


 دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: رویداد ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در رویداد ملی ایران قوی طی بهمن ماه امسال آثار داوری و ارزیابی می شود، افزود: مراسم  اختتامیه  رویداد ملی ایران قوی طی اسفند ماه برگزار می شود.


مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه در طرح ملی «ایران قوي»، به جریان سازي گفتمان انقلابی، اسلامی و  افزود: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.