ثبت 67 طرح سحاب توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان
ثبت 67 طرح سحاب توسط کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان

ثبت 67 طرح سحاب توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان

ابدالي پور، گفت: 67 طرح بومي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان لرستان در قالب طرح سحاب در سامانه بچه هاي مسجد ثبت شده است.
شناسه خبر : 25250 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» در سخنانی اظهار داشت: طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) فضای چند وجهی بوده که در سطح مساجد کشور اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال طرح ملی فهما با عنوان ایران قوی برگزار شد، افزود: هدایت، ارزیابی و حمایت سه محور و بستر حرکتی کانون مساجد در طرح فهما است که بر این اساس بارگذاری‌ها، ارزیابی‌ها و توانمند سازی آموزش محور اجرایی می‌شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: طرح سحاب بر اساس بومی سازی بر محور منطقه با ایده محوری ارائه و با تأیید استانی و کشوری با مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

وی با بیان اینکه خروجی طرح می‌تواند ایده‌های نوین بر اساس ظرفیت مناطق باشد، افزود: در قالب طرح سحاب امسال 67 طرح بومی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

 

ابدالی پور با بیان اینکه پرتال جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری «سجا» که به پایگاه «بچه‌های مسجد» مشهور است، اصلی‌ترین پایگاه فعالیت‌های گوناگون کانون‌های فرهنگی هنری از ثبت کانون‌ها تا ارایه برنامه‌های آموزشی است، گفت: سامانه‌هایی همچون نفحات و سحاب از زیرمجموعه‌های این پرتابل است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح سحاب  سامانه بچه های مسجد در راستای هدفمند کردن و ارزیابی صحیح‌تر و دقیق‌تر طرح‌ها و ساماندهی فعالیت‌های ابتکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده است.

 

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: سامانه سحاب در حوزه فرهنگ و سند تحول راهبردی این ستاد و با عنایت به شرایط، قابلیت‌ها و مقدورات منطقه‌ای و در قالب فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی، هنری ـ ادبی و فضای مجازی طراحی شده است.