طرح مواسات، تدبیری حکیمانه برای حمایت از معیشت آسیب دیده مردم است
طرح مواسات، تدبيري حکيمانه براي حمايت از معيشت آسيب ديده مردم است
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان:

طرح مواسات، تدبیری حکیمانه برای حمایت از معیشت آسیب دیده مردم است

حجت الاسلام حقيان اجراي طرح مواسات را لبيک مردم و خيران به توصيه رهبري دانست و افزود: طرح مواسات و همدلي تدبيري حکيمانه براي حمايت از معيشت آسيب ديده مردم در پي شيوع بيماري کروناست.
شناسه خبر : 25494 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۱
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، حجت الاسلام «رضا حقیان» امروز(3 اسفند) در مراسم توزیع 1200 بسته گوشت گرم توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: خوشبختانه در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات و همدلی در استان مشارکت و هم‌افزایی مطلوبی وجود داشت.

مدير دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان لرستان با اشاره به اینکه در نوعدوستی مالی از نگاه اسلام سه اصطلاح انفاق، مواسات و ایثار وجود دارد، افزود: انفاق آن است که انسان مازاد برآنچه که خود نیاز دارد را به مستمندان کمک می کند.

وی افزود: مواسات آن است که انسان مستمندان را در درآمدی که دارد سهیم می کند و ثواب مواسات بالاتر از انفاق است.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه دیگر شاخص نوعدوستی مالی ایثار است، افزود: ایثار بالاترین مرتبه نوعدوستی مالی است.

وی تصریح کرد افزود: انسان ایثار گر آنچه را خود نیاز دارد را هم به نیازمندان اهداء می کند و این بالاترین مرتبه از دستگیری از نیازمندان است.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به رهمنود های رهبر معظم انقلاب در دستگیری از نیازمندان و مواسات و همدلی برای  حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا، یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ما شاهد لبیک عموم مردم و موسسات و خیریه ها به توصیه رهبری و اجرای طرح مواسات و همدلی هستیم.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح مواسات و همدلی، افزود: اجرای طرح مواسات در دستگیری از نیازمندان با توجه به شرایط جامعه درپی شیوع بیماری کرونا کاری بسیار پسندیده و ارزشمند است.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مردم بویژه در مناطق محروم به واسطه شیوع بیماری کرونا با مشکلات معیشتی و مالی مواجه هستند که اجرای طرح مواسات  می تواند گامی مهم در دستگیری از نیازمندان باشد.

حجت الاسلام حقیان با اشاره  به اهمیت همراهی مردم برای مقابله با بحران کرونا، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی  مهم ترین گام در مقابله با بیماری کرونا و شکست این ویروس منحوس است.