عملکرد موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در سامانه بچه های مسجد
عملکرد موفق کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان در سامانه بچه هاي مسجد
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

عملکرد موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در سامانه بچه های مسجد

ابدالي پور با تاکيد بر ضرورت تقويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: کانون هاي مساجد استان در زيست بوم بچه هاي مسجد عملکرد موفقي دارند.
شناسه خبر : 25898 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» امروز(18 اسفند) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهارداشت: زیست بوم بچه های مسجد امسال به عنوان دومین سال و با عنوان « ایران قوی» به عنوان ابتکاری بی سابقه و به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اجرایی شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: رویداد ملی فهما در پی ایجاد نظام امتیازدهی به فعالیت کانون ها با هدف گسترش شبکه بچه های مسجد، طراحی فعالیت های جدید، توجه به فرهنگ و هنر و ایجاد یک زیست بوم برای حضور جوانان در مساجد است.

به رغم مشکلات زیر ساختی در استان لرستان، به حمد الله امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی ایران قوی عملکرد مثبتی داشته اند.

وی افزود: امسال تعداد 150 کانون فرهنگی هنری مساجد با کمترین امکانات در اختیار، بالای پنج هزار امتیاز در سامانه بچه های مسجد کسب کرده است.

ابدالی پور ادامه داد: طی سال جاری 250 مجوز الکترونیک برای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، گفت: هم اکنون بیش از 27 هزار و 92 نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان عضویت دارند.

ابدالی پور با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل ثبت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد رشد ۶۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: این سامانه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک‌ گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌ گیری صحیح و دقیق راه‌اندازی شده است.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت کانون‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های کانون‌های مساجد برای حمایت نیازمندان و مقابله با بیماری کرونا آغاز شده است.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا، اظهار کرد: با مشارکت خیران و افراد توانمند کمک معیشتی نقدی و مواذ غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

ابدالی‌پور افزود: همچنین با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا تاکنون با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۶ مرحله گوشت گرم بین نیازمندان استان اعم از ایتام، اقشارآسیب دیده از کرونا، افزاد بی‌سرپرست و خانواده‌های بد سرپرست  توزیع شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: طی هر مرحله یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت گرم یک و نیم کیلویی بین نیازمندان استان توزیع شده است.