فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد هدفمند و تخصصی می شود
فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد هدفمند و تخصصي مي شود
مدیر کل امور استان ها و رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد هدفمند و تخصصی می شود

براتي گفت: در قالب زيرساخت سامانه بچه هاي مسجد فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در يک سطح عمومي و يک سسطح تخصصي تعريف مي شود.
شناسه خبر : 25977 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « حسین براتی» امروز(19 اسفند) در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در خرم آباد، اظهار داشت:  تعریف کار تخصصی و عمومی مشخص برای کانون های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین اهداف و رویکردهای زیست بوم بچه های مسجد است.

مدير کل امور استان ها و رئيس دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور افزود: در قالب این برنامه هر کانون به انتخاب خود یک سطح از فعالیت های عمومی و یک سطح از فعالیت های اختصاصی را انتخاب می کند.

وی افزود: این انتخاب به عنوان ماموریت محوری کانون در سطح مسجد و محله و زیر نظر شورای کانون های تحت نظر امام جماعت مسجد به منصه ظهور می رسد.

براتی از برنامه ریزی های به عمل آمده برای ارتقای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت کانون های فرهنگی هنر مساجد حول محوریت چهار رکن شامل؛ قرآن، مسجد، اهل بیت عصمت و طهارت و ایثار وشهادت، برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ستاد کانون هی فرهنگی هنری مساجد در قالب این چهار رکن به دنبال تقویت مفاهیم وارزش های دینی و ساماندهی ماموریت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین جذب و نگهداشت جوانان و نوجوانان در مساجد است.

کانون های فرهنگی هنری مسجد، خاستگاهی برای رونق مساجد است

براتی با اشاره به اجرای رویداد ملی ایران قوی، افزود:  انسجام بخشی و تقویت هم افزایی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مسجد، خاستگاهی برای رونق مساجد هستند، افزود: شورای هماهنگی ستاد های استانی و ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد با عضویت مدیران و مسئولان نهادهای مختلف در راستای تقویت هم افزایی ایجاد شده است.

براتی با اشاره به راه اندازی زیست بوم بچه های مسجد، افزود: این سامانه به عنوان گامی زیرساختی برای هدفمند شدن فعالیت کانون ها و تقویت هم افزایی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ایران قوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد،  خاطرنشان کرد: امسال رویداد ملی ایران قوی به خوبی در سراسر کشور برگزار شد.

براتی ادامه داد: هم اکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر به عنوان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه 12 رواق و زیرساخت در سامانه بچه های مسجد ایجاد شده است، افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب رواق های تعریف شده در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.

براتی خاطرنشان کرد: اطلاع دقیق از آمار کمی و کیفی کانون ها از مهم ترین اهداف سامانه بچه های مسجد است که با توجه به ارزیابی ها و شناخت نقاط قوت و ضعف برای سال آینده از سوی مدیریت ارشد طرح، برنامه ریزی ویژه ای برای نوقص، صورت خواهد گرفت.

مدير کل امور استان ها و رئيس دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور اظهار کرد: استان لرستان در طرح ملی ایران قوی خوش درخشیده است و جایگاه خوب و قابل ارتقایی دارد.