برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد
برنامه هاي ويژه ماه مبارک رمضان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اعلام شد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد

ابدالي پور با اشاره به برگزاري ويژه برنامه هاي ديني، قرآني، فرهنگي وهنري در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان، گفت: برنامه هاي کانون هاي مساجد در قالب طرح بهارانه فهما اجرايي مي شود.
شناسه خبر : 26637 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، «محمد ابدالی پور» در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای طرح و برنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح «بهارانه فهما» برای اجرای رویداد ملی «فهما» ادامه می یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، افزود: دومین رویداد ملی فهما، در آستانه بهار 1400که مزین به اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت حجت  ارواحنا فداه است، آغاز می شود.

 

 وی ادامه داد: این رویداد با توجه به تجریه اولی رویداد فهما و طرح ملی ایران قوی در سال جاری، در قالب بسته برنامه ای ماه های مبارک شعبان و رمضان و ایام سال نو برگزارخواهد شد.

 

 ابدالی پور خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان امسال  برنامه های گسترده، دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری در مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه در پی شیوع فاز چهارم کرونا ویروس بیشتر برنامه های مساجد در بستر فضای مجازی ارائه می شود.

 

ابدالی پور ادامه داد: ویژه برنامه های هر بخش بنا بر مناسبت ها، اولویت ها، ماموریت های مربوط به زمان خود طراحی و اجرا و مستندات آن در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.

 

وی افزود: جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، انسجام و ارتقا کیفیت فعالیت کانون های فرنگی هنری، جریان سازی گفتمام تواصی به صبر و حق و افزایش استفاده از محصولات فرهنگی هنری از اهداف اجرای این طرح است.

 

 ابدالی پور بیان کرد: مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر، عید فطر و دیگر برنامه های فرهنگی وهنری از موضوع های این رویداد است.

 

وی ادامه داد: دومین رویداد ملی فهما از فرودین ماه امسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه 1400( همزمان با بهارطبعیت و بهار قرآن) در مساجد، منازل و اماکن عمومی اجرایی و در بستر سامانه بچه های مسجد انعکاس داده می شود.

 

 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: طرح بهارانه فهمادر قالب این طرح سه شبستان «هنر»، «فرهنگ» و «نوآوری» با 12 رواق «نمایش»، «سرود»، «قلم»، «فیلم»، «ترنج»، «نور»، «کتاب»، «دانش»، «رسانه»، «همدلی»، «کارآفرینی» و «فن آوری» برای ثبت برنامه ها در نظر گرفته شده است که حوزه فعالیتی کانون های مساجد را تعریف می کند و به هریک نیز امتیاز هایی تعلق می گیرد.

 

ابدالی پور ابراز کرد:  کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در شبستان فرهنگ ذیل رواق های نور، همدلی، کتاب و دانش و در شبستان هنر نیز در ذیل رواق های سرود، قلم و ترنج فعالیت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد لرستان با بیان این مطلب که کانون ها بر اساس کسب امتیاز در طرح بهارانه فهما ارزیابی می شوند، ادامه داد: به همین منظور کانون های فرهنگی هنری مساجد باید گزارش فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری کنند.

 

وی اظهار کرد: باید آثار، تولیدات و گزارش فعالیت های کانون های مساجد ضمن رعایت حریم افراد و خانواده ها با هشتک های #بهارانه_فهما و #بچه_های_مسجد در فضای مجازی نیز منتشر شود.

 

 ابدالی پور افزود: پس از گذشت بازه زمانی اجرای طرح، آثار ثبت شده توسط داوران ملی داوری می شوند و با توجه به اینکه امسال روند ارزیابی آثار به استان ها واگذار شده است، حداقل سه ارزیاب در سطح ملی در استان ها حضور خواهند داشت.