جذب و پرورش استعدادهای نسل جوان شاخص فعالیت کانون صاحب الزمان(عج) است
جذب و پرورش استعدادهاي نسل جوان شاخص فعاليت کانون صاحب الزمان(عج) است
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

جذب و پرورش استعدادهای نسل جوان شاخص فعالیت کانون صاحب الزمان(عج) است

شيرپور با اشاره به مقام نخست نمايش« اورکت» در رويداد ملي « ايران قوي»، گفت: جذب و پرورش استعدادها شاخص فعاليت در اين کانون فرهنگي هنري است.
شناسه خبر : 26769 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

«مهدی شیرپور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به طرح ملی ایران قوی و فعالیت‌های کانون صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: در سال 1399 که به عنوان مدیرکانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت شدم نخستین برنامه کاری خود را با جذب جوانان ونوجوانان آغاز کردم.

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج)خرم آباد افزود: پس از جذب حداکثری در گام دوم نسبت به شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو در کانون فرهنگی هنری مسجد تلاش کردیم.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای محله و کمک از این استعدادها برای پروش استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری مسجد هم در دستور کار قرار گرفت.

شیرپور با اشاره به محدودیت های گسترده مالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در سال گذشته به دلیل رکود چند ساله با مشکل جدی مالی مواجه بود و برای رفع این مشکل از خیرین و فعالان مسجد کمک گرفته شد.

وی ادامه داد: احیای این کانون همزمان با طرح رویداد ملی « ایران قوی» بود و تلاش شد در شاخص های مورد تاکید این رویداد حرکت کنیم.

این مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد افزود:  دراین راستا در سه شبستان و 12 رواق مورد تاکید رویداد ملی «ایران قوی» حرکت کردیم و استعداد های موجود در کانون فرهنگی هنری مساجد را به سمت این شاخص های سوق دادیم.

وی بیان کرد: در مدت کوتاهی با ثبت نام از علاقمندان و شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان، گروه های فیلم سازی، نمایش و سرود در مسجد تشکیل شد.

شیرپور بیان کرد: در ادامه با جذب اساتید  دوره های آموزشی ویژه گروه های سرود، نمایش وفیلم سازی در مسجد برگزار شد.

وی ادامه داد: در طول سال 1399 با همکاری فعالان مسجد وکانون در تمام 48 آیتم رویداد ملی « ایران قوی» برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) برگزار و در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید.

جذب و پرورش استعدادها مهم ترین رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد است

شیرپور افزود: با احیای این کانون فرهنگی هنری مسجد برای نخستین بار استعدادهای جوانان و نوجوانان  شناسایی و مورد حمایت جدی قرار گرفتند.

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) خرم آباد، افزود: در کنار فعالیت های هنری از فعالیت های دینی و مذهبی غافل نشدیم و برنامه های چون تلاوت نور، دوره های آموزشی قرآنی و مسابقات قرآنی به صورت مستمر با حضور فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد و نمازگزاران مسجد برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال 1399، افزود: کمک به مردم در راستای مقابله با بیماری کرونا، همکاری در طرح شهید سلیمانی، هدایت کمک های مردمی به سمت نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا و اجرای مستمر طرح مواسات و همدلی از برنامه های ویژه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان در سال گذشته بود که همچنان ادامه دارد.

« نمایش اورکت» کانون صاحب الزمان مقام نخست کشوری در کسب کرد

وی در خصوص فعالیت گروه هنری و نمایش این کانون فرهنگی هنری مسجد هم گفت: پس از جذب استعدادها و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، گروه نمایش فعالیت خودش را آغاز کرد وکلاس های آموزشی برای توانمندسازی فعالان آغاز شد.

شیرپور ادامه داد: « حسن گودرزی» به عنوان تهیه کننده بخش نمایش و مسئول ادبی کانون  فرهنگی هنری مسجد انتخاب شد و« محمد رضایی» هم به عنوان نویسینده و کارگران این نمایشنامه مشغول به فعالیت شد.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل گروه و سنجش توانایی اعضای گروه نمایش با مکاتباتی با ستاد استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری موفق شدیم از سالن نمایش حوزه هنری استان در خرم آباد برای تمرین و نمایش اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد بهرمند شویم.

شیرپور افزود: با گذشت دو ماه زمان و تمرین مستمر نمایش «اورکت» اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد، این نمایش ضبط و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شد.

وی ادامه داد: این نمایش نامه با بازیگری چهار نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) و در خصوص دوران دفاع مقدس و اسارت این چهار نوجوان تولید شده است.

شیرپور بیان کرد: در نمایش نامه « اورکت» این چهار نوجوان در اسارت برای حفظ روحیه اسرا تلاش می کنند و رادیویی را پیدا کرده و با وصل شدن به شبکه رادیویی ایران اسلامی خبرهای مربوط به پیروزی رزمندگان را به گوش اسرا می رسانند و در نهایت یکی از این افراد شهید می شود.

حمایت های امام جماعت مسجد، پشتوانه ای برای فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد است

شیرپور با تقدیر از حمایت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: حمایت های مستمر امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) موجب دلگرمی و پشتوانه ای محکم برای فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت کانون فرهنگی هنری مسجد در همه عرصه های دینی، فرهنگی وقرآنی در کنار حمایت های امام جماعت و تعامل و همفکری با دیگر ارکان مسجد چون هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج در مسجد حاصل می شود.

ضرورت تقویت حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد

شیرپور  با اشاره به کمبود اعتباری کانون فرهنگی هنری مسجد، افزود: انتظار داریم برای جذب استعدادها و ماندگاری فعالیت های شروع شده، از مساجد و فعالیت های مسجد محور به صورت ویژه حمایت شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: در صورت تقویت حمایت از کانون های مساجد، ما در سایه توان و استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو کانون می توانیم در همه عرصه های موفق عمل کنیم.

رویداد ملی فهما که در سال 1399 با عنوان « ایران قوی» فعالیت کرد، فرصتی را فراهم کرده است تا حرکت‌های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد، به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و تاثیرگذار، در کنار هم قرار داده و با سمت هدفی متعالی سوق می دهد.