تاکید مدیر ستاد فهما استان لرستان بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های فهما
تاکيد مدير ستاد فهما استان لرستان بر تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي کانون‌هاي فهما

تاکید مدیر ستاد فهما استان لرستان بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های فهما

ابدالي پور با اشاره به نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي، گفت: مديران و رابطان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در راستاي ارتقاي فعاليت‌ها برنامه‌ريزي داشته باشند.
شناسه خبر : 27456 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای)فهما( از استان لرستان، « محمد ابدالی پور» امروز(30اردیبهشت) در نشست مجازی مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های ارزشی نقش مهمی در ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت فرهنگ دینی و عمومی ایفا می کنند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: کانون های مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی هنری تاسیس شده و تاکنون توانسته اند در راستای این هدف موثر عمل کند.

وی بیان کرد: ین مراکز با کمترین امکانات، نقشی موثر و مثبت در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری استان ایفا می کنند و از ظرفیت بالای نسل جوان در تعمیق و تقویت ارزش ها دینی بهره برداری لازم را انجام می دهند.

ابدالی پور با اشاره به بحران کرونا، افزود: انتظار می رود مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری با برنامه ریزی مناسب در راستای تقویت برنامه های دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری مسجد محور چه در مسجد و چه در بستر فضای مجازی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با گسترش اینترنت و فضای مجازی زمینه آموزش های غیرحضوری برای همگان فراهم شده است تصریح کرد: کانون های مساجد می توانند از این فرصت برای تقویت برنامه های فرهنگی و هنری به نحو احسن و مطلوب استفاده کنند.

 ابدالی پور خاطرنشان کرد: پویایی مساجد در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان فرهنگی و اجتماعی در مساجد است از این رو باید شاخصه های جذب جوانان مورد مطالعه و توجه قرار گیرد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه کانون های مساجد باید زمینه رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد هرچه بیشتر در زمینه های فرهنگی وهنری و برنامه های دینی و قرآنی فعالیت داشته باشند، به ماهیت خود نزدیک تر می شوند.

ابدالی پور در ادامه با تقدبر از تلاش های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحران کرونا، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کمک رسانی به مردم و طرح مواسات وهمدلی نقشی موثر دارند.

در ادامه این نشست آموزشی مجازی  مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری استان لرستان، آموزش های لازم در خصوص برنامه های فرهنگی، ساماندهی، نحوه ثبت فعالیت ها، اقدام برای دریافت مجوز الکترونیک و چارت آموزشی ارائه شد.