روحانیون جوان در میدان مبارزه با بیماری کرونا
روحانيون جوان در ميدان مبارزه با بيماري کرونا

روحانیون جوان در میدان مبارزه با بیماری کرونا

طلاب و روحانيان با شيوع کرونا نقش حمايتي و هدايتگري خود را به سمت مقابله با اين بحران هدايت کردند .
شناسه خبر : 28944 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۳
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، روحانیون در طول سالهای قبل و پس از انقلاب اسلامی همواره نقش بی بدیل و تاثیرگذاری در حل مشکلات جامعه و تلاش برای یاری رساندن به مردم بویژه محرومان داشته اندو

حرکت جهادی و تاکید بر استفاده از تجربه و عقل در چارچوب مستحکم دین مبین اسلام از سیاست های راهبردی روحانیان در خدمت رسانی به مردم است.

روحانیان هیچگاه خود را جدا از مردم ندانسته و همیشه همپای مردم برای رفع مسایل و مشکلات پیش آمده برای کشورمان ورود جدی داشته اند.

با شیوع ویروس کرونا در کشورمان در همان روزهای نخست فعالیت های اجتماع محور و نماز جماعت با رویکرد پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کووید 19 تعطیل اعلام شد، اما مساجد در سایه تلاش های فعالان مساجد تعطیل نشده و به پایگاه های مردمی مقابله با بحران کرونا و کمک به مردم بویژه نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا تبدیل شد.

 طلاب و روحانیان با شیوع کرونا نقش حمایتی و هدایتگری خود را به سمت مقابله با این بحران هدایت کردند و در قالب رزمایش همدلی و مواسات برای کمک به مردم و نیازمندان به میدان آمدند.

روحانیون با هدایت  فعالان مساجد بویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب مشارکت های مردمی و خیران در قالب های مختلف چون کمک در طرح غربالگری عمومی، تبدیل بخشی از مساجد به کارگاه های تولید ماسک، تهیه و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کنند، گروه بندی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای مستمر طرح ضدعفونی و گندزدایی ازاماکن عمومی، محلات ومنازل مردم، برای مقابله با بحران کرونا تلاش کردند.

طلاب ابتدا به تشویق و ترغیب مردم با بهره‌گیری از ظرفیت منبر، تریبون و فضای مجازی پرداختند تا مردم برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از این بیماری تلاش کنند.

در مراحل بعدی روحانیان به صورت مستقیم وارد میدان شدند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان، بسته های ارزاق و بهداشتی را تهیه و در بین آنان توزیع کردند.

حجت الاسلام دالوندپور روحانی جوانی است که به عنوان امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) مشغول به خدمت است، این روحانی در طول شبانه روز برای احیای مسجد و تقویت برنامه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و... در مسجد تلاش می کند.

وی با شیوع بیماری کرونا، با هدایت ظرفیت های مسجد، نقش مهمی در راستای هدایت توانمندی های خیران و افراد توانمند در راستای مقابله با این بحران اجتماعی دارد.

تشکیل کارگروه مقابله با بیماری کرونا در مسجد امام حسن عسکری(ع)

حجت الاسلام و المسلمین « پیمان دالوند پور» امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) میدان آزادی خرم آباد در سخنانی، اظهار داشت: در اوایل همه گیری بیماری کرونا و آسیب دیدن اقشار ضعیف جامعه به لحاظ معیشتی در مسجد تصمیم ما برآن شد که یک کارگروه متشکل از امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، مدیرکانون فرهنگی و هیئت امناء تشکیل شود.

تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان محله و مناطق حاشیه شهر

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) افزود: در گام دیگر تلاش شد با حضور فعالان مسجد در محله افراد و خانواده های آسیب پذیر به لحاظ معیشتی شناسایی شود و بانک اطلاعاتی از مردم آسیب پذیر محله تهیه شود.

وی ادامه داد: در کارگروه مسجد همچنن برای شناسایی خیران و افراد توانمند محله تصمیم گیری شد و تلاش شد مشارکت های مردمی در راستای کمک به افراد آسیب پذیر و نیازمندان جذب شود.

حجت الاسلام دالوند پور بیان کرد: کمک های مردمی و کمک های خیرین محله را در فعالیت های خیرانه مسجد متمرکز شد ولیست های اولیه از خانواده ها و افرادی که به کمک های معیشتی نیاز داشتند تهیه شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده های شناسایی شده نسبت به توانایی تهیه بسته معیشتی مسجد کمتر بود، تصمیم گرفتیم کمک های خیرخواهانه مردم را به سمت مناطق حاشیه نشیت شهر خرم آباد هدایت کنیم.

حجت الاسلام دالوند پور، ابراز کرد: در مناطق حاشیه شهر خرم آباد هم در گام اول در راستای شناسایی افراد و خانواده ها اقدام شد و سپس کمک های خیران و مردم به صورت مستمر در بین این خانواده ها توزیع شد.

وی ادامه داد: بسته های معیشتی شامل برنج، خرما، حبوبات، گوشت، مرغ، روغن و..... است که به صورت مستمر و یا مناسبتی در بین نیازمندان توزیع می شود.

طبخ غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان

حجت الاسلام دالوند پور ادامه داد: همچنین در مناسبت های مختلف غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان چه در سال گذشته و چه امسال با مشارکت خیران و افراد توانمند پک های ویژه آموزش دانش آموزان تهیه و در بین دانش آموزان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان

 

حجت الاسلام دالوندپوربیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان هم با مشارکت مردمی غذای گرم و بسته های معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان با هماهنگی با نانوایی های محله، نان به صورت رایگان و با بسته بندی در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

حجت الاسلام دالوند پورافزود: همچنین تاکنون طی چندین مرحله گوسفند قربانی در مناسبت های مذهبی تهیه و گوشت قربانی در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: با مشارکت مردم و خیران طرح حمایتی مسجد از نیازمندان شناسایی شده ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای مقابله با بحران کرونا همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تا شکست قطعی ویروس کرونا در کنار مردم هستیم.