مساجد محور فعالیت های فرهنگی باشند
مساجد محور فعاليت هاي فرهنگي باشند
امام جمعه الیگودرز:

مساجد محور فعالیت های فرهنگی باشند

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اهميت احياي کارکردهاي مساجد، گفت: درفعاليت هاي فرهنگي بايد مساجد محور باشند.
شناسه خبر : 28972 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۹
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام «مهدی سرلک» امروز(28تیر) در نشست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون به عنوان پایگاه دین بوده اند.

امام جمعه الیگودرز با تاکید بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد، افزود: در فعالیت های فرهنگی باید مساجد محور باشند.

وی خاطرنشان کرد: نقش مسجد در تمدن اسلامی باید فرهنگ سازی شود و باید بدانیم که مسجد محور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان و ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با این توطئه ها، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: باید از ظرفیت بزرگ کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مقابله با توطئه های دشمنان بهره گرفته شود.

ایجاد شورای مودت در شهرستان الیگودرز

حجت الاسلام سرلک با بیان اهمیت رسیدگی به مساجد، بیان کرد:  در راستای تقویت برنامه های مسجد محور شورای مودت در شهرستان الیگودرز ایجاد شده است.

وی بیان کرد: شورای مودت با عضویت دستگاه های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... تشکیل شده است.

امام جمعه الیگودرز اظهار کرد: شورای مودت شهرستان الیگودرز با حضور اعضای این شورا و با هدف بررسی مشکلات و بررسی فعالیت های مسجد محور به صورت هفتگی در مساجد این شهرستان تشکیل جلسه خواهد داد.