پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده از اهداف طرح اوقاف فراغت ستادکانون های مساجد است
پيوند بيشتر مسجد، مدرسه و خانواده از اهداف طرح اوقاف فراغت ستادکانون هاي مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده از اهداف طرح اوقاف فراغت ستادکانون های مساجد است

ابدالي پور گفت: پيوند بيشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثري به مساجد از اهداف طرح غني سازي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 28995 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۱
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)،  «محمد ابدالی پور» در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) خرم آباد، اظهار داشت: هر سال با شروع تابستان یکی از دغدغه‌ها، بحث غنی‌سازی اوقات فراغت است که اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از مجموعه‌هایی که اهمیت بسیاری زیادی در این زمینه دارد، کانون‌های مساجد است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: چهار نهاد اصلی دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه نقش ویژه‌ای در بحث تربیت افراد ایفا می‌کنند و ستاد کانون‌های مساجد، طرح "مدرسه، مسجد، تابستان" را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش در حال اجراست.

وی بیان کرد: پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری به مساجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و ایجاد نشاط و ارتقا سطح مهارت‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

ابدالی پور با بیان اینکه در بخش عمومی ۹ مدرسه این طرح را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کنند، ادامه داد: زمان اجرای این طرح از ۱۰ تیر تا ۳۱ شهریور است و این کانون‌ها می‌توانند عناوین فعالیت خود را در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد می‌توانند فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان تصریح کرد: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل اُنس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و اُنس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری به دلیل شرایط بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اخذ تأییدیه لازم از ستاد مدیریت کرونا ضروری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: همچنین  در طول تابستان طرح قرآنی ۱۴۵۵در مساجد برگزار می شود.

ابدالی پور اظهار کرد: این طرح به مناسبت ۱۴۵۵ سال نزول قرآن با شعار قرآن، امید و زندگی پیگیری در دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن کریم برگزار می‌شود.این طرح به‌صورت حضوری و مجازی از ۵ تیرماه تا ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ هفته عملیاتی خواهد شد.