برگزاری برنامه‌های بصیرتی با رویکرد نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر به همت کانون‌های مساجد لرستان
برگزاري برنامه‌هاي بصيرتي با رويکرد نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منکر به همت کانون‌هاي مساجد لرستان
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

برگزاری برنامه‌های بصیرتی با رویکرد نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر به همت کانون‌های مساجد لرستان

ابدالي پور با اشاره به برگزاري نشست‌هاي بصيرتي در کانون‌هاي مساجد استان لرستان گفت: اين فعاليت‌ها با رويکرد نهادينه‌سازي امر به معروف و نهي از منکر برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 29504 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، « محمد ابدالی پور» در سخنانی، اظهار داشت: همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در  بیش از 420 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، با رعایت دستورات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مراسم و برنامه‌های گوناگون عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار می شوداست.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به نامگذاری دهه نخست ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در طول دهه نخست محرم علاوه بر برنامه های عزاداری حسینی، نشست های بصیرتی با رویکرد نهادنیه سازی امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری، موکب های صلواتی، سخنرانی و برنامه های چون مسابقات مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

ابدالی پور اذعان داشت:  برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا است وبه تمامی کانون‌ها ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برنامه ها را اجرایی کنند.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه همچنین ویژه‌ برنامه‌های مختلف علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تلاش می شود از بستر فضای مجازی برای نهادینه سازی فرهنگ دینی و همچنین فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم ترین هدف قیام عاشورا بهره گرفنه شود.

وی ادامه داد: دعوت از کارشناسان برجسته علوم دینی جهت سخنرانی و پاسخ به شبهات در راستای شناساندن ابعاد مختلف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بستر فضای مجازی است.

ابدالی پور ابراز کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تلاش می شود از فرصت ماه های محرم و صفر برای افزایش بصیرت و شناخت هر چه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در جامعه و در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به اهداف انسان‌ساز نهضت امام حسین(ع) بهره گرفته شود.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: سیاهپوش کردن مساجد، حسینیه‌ها و محلات، برگزاری مسابقات کتابخوانی عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، پخش مداحی از مأذنه مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان به جای پخت‌وپز و غیره از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در محرم حسینی است.