طرح قرآنی 1455 با موضوع ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برگزارمی شود
طرح قرآني 1455 با موضوع ضرورت امر به معروف و نهي از منکر برگزارمي شود
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

طرح قرآنی 1455 با موضوع ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برگزارمی شود

ابدالي پور گفت: طي دهه نخست ماه محرم طرح قرآني 1455 با موضوع امر به معروف و نهي از منکر برگزار مي شود.
شناسه خبر : 29583 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، « محمد ابدالی پور» در سخنانی، اظهارداشت: هفته هشتم طرح قرآنی 1455 از امروز23 الی 29 مرداد ماه جاری برگزار می شود.

مدیرستاد فهما استان لرستان با اشاره به تقارن هفته هشتم این طرح قرآنی با دهه نخست ماه محرم، افزود: طی دهه نخست ماه محرم طرح قرآنی 1455 با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، اظهار داشت: مسابقه قرآنی 1455 در سراسر کانون های مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 ابدالی پور افزود: مسابقه پیامکی طرح ملی ـ قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید، زندگی» به مدت ۱۰ هفته ویژه تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: امسال پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و  صدا و سیما برپا می‌شود.

ابدالی پور ادامه داد: اجرای این طرح از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا 12 شهریورماه به مدت 10 هفته، معادل 70 روز ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در سال گذشته با محوریت خانواده برگزار شد، ابراز کرد: امسال با توجه به استقبال خوب سال قبل، مقرر شد تا همچنان موضوع‌‌محور پیش برویم و بنابراین شعار «قرآن، امید، زندگی» برای این طرح انتخاب شده است.

ابدالی پور با بیان اینکه برای هر هفته اجرای این طرح موضوعاتی تعیین شده است، تصریح کرد: هفته اول؛ موضوع بشارت و آینده روشن، هفته دوم؛ امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی، هفته سوم؛ مهربانی، برّ و احسان، هفته چهارم؛ شکر، هفته پنجم؛ ولایت و ولایت‌پذیری، هفته ششم؛ خانواده، هفته هفتم؛ زیست مجازی، زیست حقیقی، هفته هشتم؛ تواصی به حق، هفته نهم؛ حق الناس و هفته دهم؛ عقل، فکر و علم پیش‌بینی شده است.

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.