طرح تابستانه فهما درکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد
طرح تابستانه فهما درکانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان برگزار شد
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

طرح تابستانه فهما درکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد

ابدالي پور با اشاره به اينکه طرح تابستانه فهما با هدف غني سازي اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار شده است، افزود: طرح تابستانه فهما در ۴۲۵ کانون فرهنگي هنري مساجد لرستان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 30209 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

« محمد ابدالی پور» در سخنانی، اظهار داشت: تابستانه فهما، یک طرح در سطح ملی است که تلاش می‌کند با محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رنگ و بویی متفاوت به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بدهد.

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود:در قالب این طرح علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در راستای کشف استعدادها، پرورش استعدادها و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح غنی سازی اوقاف فراغت به دو صورت مجازی و حضور در تعداد 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان برگزار می شود.

ابدالی پور  با بیان اینکه این طرح از۱۰ تیرماه جاری آغاز و تا ۵ شهریور ادامه دارد، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در طرح تابستانه فهما برنامه‌های متعددی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان و شهر خود برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهدافی است که  در طرح تابستانه فهما دنبال می شود.

ابدالی پور بیان کرد: هدف ما از اجرای تابستانه فهما، بالندگی و رشد فکری است که یک نوجوان و جوان می‌تواند از اوقات فراغت خود کسب کند.

وی تصریح کرد: تابستانه (فهما) در سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر»، با ۱۲ رواق طراحی شده است که در «شبستان فرهنگ» با محور رویکرد قرآنی بخش‌های «نور»، «کتاب»، «رسانه»، «همدلی» و «دانش» در قالب‌های برگزاری کلاس، همایش، نشست، محفل، حلقه، بازدید، مسابقه، نمایشگاه، شبکه‌های مجازی، تولید دانش و کارگاه قرآنی تعریف شده و برگزار می‌شوند، همچنین در «شبستان نوآوری» دو رواق «کارآفرینی» و «فناوری» محور فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند که در قالب کارگاه، نمایشگاه، فروشگاه، ارائه طرح، کلاس، شبکه‌های مجازی به فعالیت می‌پردازند.

ابدالی پور با اشاره به رواق‌های در نظر گرفته شده ویژه «شبستان هنر» گفت: سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج از جمله مواردی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: هر کدام از این رواق‌ها در قالب یک طرح ملی در کشور اجرایی می‌شوند، به عنوان مثال در رابطه با «رواق نور» طرح «تلاوت نور» در سطح مساجد کشور برگزار می‌شوند، همچنین ذیل «رواق کتاب» طرح «سه‌شنبه‌های کتاب» برگزار شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مساجد بارگذاری و مورد ارزیابی قرار می گیرد.