رفع مشکلات پیش روی کانون ها ضروری است
رفع مشکلات پيش روي کانون ها ضروري است
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان دورود:

رفع مشکلات پیش روی کانون ها ضروری است

زيدوندي با بيان اهميت رفع مشکلات فرا روي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با توجه به نفوذي که در ميان نسل جوان دارند مي‌توانند مساجد را به کاربرد اصلي خود بازگردانند.
شناسه خبر : 30377 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «علی محمدزید وندی» در دیدار با دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار داشت: از صدر اسلام مساجد محل اجتماع، مشورت، کسب روزی، محل قضاوت و صلح، طراحی جنگ و فرماندهی نظامی و ... است.

سرپرست اداره ارشاد اسلامی شهرستان دورود با بیان اینکه مساجد محل تصمیم گیری امور مهم مسلمین بوده است، ادامه داد: تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر احیای کارکردهای مساجد است.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان افزود: با توجه به اینکه اغلب مخاطبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جوانان هستند؛ این کانون‌های فهما  با نفوذی که در میان نسل جوان دارند می‌توانند مساجد را به کاربرد اصلی خود بازگردانند

زیدوندی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزارهایی که در اختیار دارند می‌توانند بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را با محوریت جوانان پیش ببرند به گونه ای که در مسجد فعالیت های آموزشی را به اجرا در آورده و با ایجاد محیط تربیتی، فرهنگ‌سازی کرده و برای تسهیل در امر ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان کار کنند یا خیریه راه اندازی کرده و از افراد نیازمند دست گیری کنند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: باید اهمیت جایگاه و تأثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد را دریابیم و تصمیمات بهتری را در راستای حمایت و تقویت کانونها اتخاذ کنیم.