تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد در لرستان/ وحدت بین ارکان مساجد تقویت می شود
تشکيل مرکز رسيدگي به امور مساجد در لرستان/ وحدت بين ارکان مساجد تقويت مي شود
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان:

تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد در لرستان/ وحدت بین ارکان مساجد تقویت می شود

حجت الاسلام حقيان با اشاره به تشکيل مرکز رسيدگي به امور مساجد در استان لرستان، اظهار داشت: هدايت، حمايت، نظارت و تقويت وحدت بين ارکان مسجد از مهم ترين رويکردهاي مرکز رسيدگي به امور مساجد است.
شناسه خبر : 30586 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین« رضا حقیان» امروز(1 مهر) در گردهمایی فصلی آموزشی مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری شهرستان خرم آباد، از تشکیل مرکز رسیدگی به مساجد استان خبرداد واظهار داشت: این مرکز در استان به مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و در شهرستان ها با مدیریت ائمه جمعه تشکیل شده است.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان با اشاره به تدوین اهداف ویژه برای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، افزود: هدایت، حمایت و نظارت برکلیه اقدامات مساجد نخسیتین هدف این مرکز است.

وی با بیان اینکه این مرکز نقش حمایتی و نقش نظارتی دارد، خاطرنشان کرد: در هر مسجد ارکان متعددی شامل هیئت امنا، هیئت موسس، هیئت های مذهبی، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیکر موسان فرهنگی فعالیت می کنند که لازم است مدیریت متمرکز در استان و در مساجد ایجاد شود که ضمن مدیریت این ارکان را هدایت کند.

حجت الاسلام حقیان افزود: با تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرجع رسیدگی به اختلافات و مرجع تصمیم گیری در مساجد مشخص و ساماندهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دومین هدف مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد ساماندهی وضعیت ائمه جماعت از نظر انتصاب، آموزش های ضمن خدمت و نظارت برعملکرد آنان است.

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: سومین هدف مهم ساماندهی وضعیت هیئت امنای مساجد و آموزش های ضمت و بدو خدمت به این افراد است.

وی تصریح کرد: هماهنگی در مساجد، ساماندهی وضعیت خدام، آموزش های ضمن خدمت، بیمه خدام و کارهای مربوط به انتقال و یا حتی برکناری از دیگر رویکردهای این مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: رسیدگی به دعاوی و اختلافات بین ارکان مسجد، ایجاد رقابت سازنده بین ارکان مسجد، برنامه های مختلف فرهنگی که در برنامه ریزی آینده امور مساجد و ایجاد رقابت بین دستگاه ها و ارکان مستقر در مساجد از نظر فرهنگی از دیگر اهداف مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: پایان هرسال جشنواره فرهنگی در حوزه مساجد استان برگزار و مسجد برتر استانی معرفی می شود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان ادامه داد:تلاش برای جذب حمایت های مردمی و خیرین و حمایت های دولت در جهت ساخت مساجد و رفع مشکلات حوزه مسجد از دیگر برنامه های حوزه مساجد است.

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: در مرکز رسیدگی به امور مساجد  تلاش می شود همه امور مربوط به مسجد با خرد جمعی و حول محور امام جمعه پیش رود.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر، مدیرحوزه علمیه برادران و مدیرحوزه علیمه خواهران نیر عضو مرکز، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان،  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرستاد کانون های مساجد استان، مدیرستاد اقامه نماز استان، یک نفر از ائمه جماعت استان به انتخاب سازمان تبلیغات اسلامی و یک نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مرکز رسیدگی به امور مساجد عضویت دارند.