امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فهما و معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان
امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان ستاد فهما و معاونت هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد فهما و معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان

ابدالي‌پور، از گسترش همکاري‌هاي مشترک ميان ستاد فهما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان خبر داد و گفت: در اين راستا تفاهم‌نامه دوجانبه ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و معاونت هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان به امضا رسيد.
شناسه خبر : 30932 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، « محمدابدالی پور» مدیر ستاد فهما استان لرستان در دیدار با «فرید رحمتی»، معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری استان، طی سخنانی اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون های فهما و اعضای خانواده بزرگ کانون های مساجد می تواند الهام بخش عرصه فرهنگ و هنر باشد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: جریان سازی و توجه به ارزش های انقلابی، لزوم راه اندازی سامانه آموزش مستمر و حمایت از برنامه های حوزه هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت های مردمی وفعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود بردارند.

ابدالی پور گفت: همکاری و تعامل با دیگر ادارات و نهادها با هدف تقویت برنامه های فرهنگی و هنری  کانون های فرهنگی هنری مساجد وشناسایی استعداد مساجد به ویژه در مناطق روستایی و عشایر پی گیری می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: امضای تفاهم نامه همکاری ستاد کانون مساجد با معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز به منظور کمک به تحقق اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای توسعه همکاری دوجانبه، ارتقای مشارکت در زمینه های مرتبط با فعالیت‌های هنری به ویژه  در مناطق روستایی و عشایری استان با عنایت به ظرفیت های متعالی صورت گرفته است.

ابدالی پور بیان کرد: با این تعامل جوانان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری استان بستر تقویت برنامه‌های فرهنگی وهنری در مساجد مناطق عشایری و روستایی استان فراهم شده است و اعضای کانون های  مساجد استان می توانند به راحتی در کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد شرکت کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: در این راستا در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی قرآنی، دینی، فرهنگی، هنری و ..... اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد ازجمله اهداف ویژه برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

ابدالی پور ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله  می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی و به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود را بردارند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به محوریت برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری اوقات فراغت، گفت: تقویت برنامه های هنری، با بهره گیری از ظرفیت هنر انقلابی و متعالی در صد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مسجد قرار دارد.