پخش تئاتر و فیلم سینمایی در مناطق روستایی و عشایر لرستان
پخش تئاتر و فيلم سينمايي در مناطق روستايي و عشاير لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

پخش تئاتر و فیلم سینمایی در مناطق روستایی و عشایر لرستان

ابدالي پور گفت: در راستاي بزرگداشت روز عشاير و روستا، فيلم سينمايي در مناطق روستايي و عشايري لرستان پخش شده است.
شناسه خبر : 31089 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

«محمد ابدالی‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در راستاي بزرگداشت روز عشاير و روستا، با همکاری معاونت فرهنگی هنری ارشاد  استان  فيلم سينمايي در مناطق روستايي و عشايري لرستان پخش شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: موضوع آثار نمایشی شامل:اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال زایی، معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ خواهد بود.

وی بیان کرد: اکران فیلم های روز سینمای ایران در روستاهای استان با موضوعاتی همچون اجتماعی، طنز، نوجوانان و  جوانان و روستا و عشایر است.

ابدالی پور افزود: برجسته کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی هنری در روستا از اولویت های فرهنگی است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: نیست که توسعه و پیشرفت فرهنگ عمومی و به‌ویژه فرهنگ دینی و مسجدی در تمام سطوح کشور و از جمله در روستاها؛ عزم ملی، مدیریت جهادی، همدلی و همزبانی را می طلبد و امروز بخشی از این رسالت عظیم بر دوش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جریان سازی و توجه به ارزش های انقلابی، لزوم راه اندازی سامانه آموزش مستمر و حمایت از برنامه های حوزه هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

ابدالی پور بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت های مردمی وفعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای ارتقای فرهنگی جامعه، تقویت فرهنگ دینی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان بردارند.

ابدالی پور گفت: همکاری و تعامل با دیگر ادارات و نهادها با هدف تقویت برنامه های فرهنگی و هنری  کانون های فرهنگی هنری مساجد و شناسایی استعدادهای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بویژه در مناطق روستایی و عشایر پی گیری می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری ستاد کانون مساجد با معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به منظور کمک به تحقق اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد و لزوم توجه به فعالیت های هنری کانون های مساجد منعقد شده است.