حمایت از کانون‌های مساجد بستر فعالیت‌های فرهنگی هنری با رویکرد دینی را تقویت می‌کند
حمايت از کانون‌هاي مساجد بستر فعاليت‌هاي فرهنگي هنري با رويکرد ديني را تقويت مي‌کند
امام جمعه الشتر:

حمایت از کانون‌های مساجد بستر فعالیت‌های فرهنگی هنری با رویکرد دینی را تقویت می‌کند

حجت الاسلام اميدي کانون هاي مساجد را پايگاه هاي ديني ناميد و گفت: تقويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ضروري است.
شناسه خبر : 32119 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام «مراد امیدی»، در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: حمایت و تقویت از کانون‌های مساجد منجر به شکل گیری وتحقق بستر تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری ومذهبی است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های کانون های مساجد، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

امام جمعه الشتر خاطرنشان کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به جذب و تربیت صحیح نسل جوان و نوجوان، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان در عرصه مجازی، افزود: امروز فعالان کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید در حوزه مجازی هم با قدرت ورود کنند و با برنامه ریزی در راستای بصیرت، افزایی، روشنگری و مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کانون‌های مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند.

امام جمعه الشتراز بازدید میدانی از کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرداد و افزود: در راستای شناسایی مشکلات و رفع مشکلات فرا روی کانون های فرهنگی هنری مساجد از کانون های فرهنگی هنری مساجد بازدید میدانی به عمل می آید.

حجت الاسلام امیدی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند مراکز قدرتمند فرهنگی فرهنگی باشند و نقش مهمی درارتقای فرهنگی و نهادینه سازی فرهنگ دینی داشته باشند.

گفتنی است تعداد 34 کانون فرهنگی هنری در شهرستان سلسله فعالیت می کند.