توسعه امکانات کتابخانه‌های مساجد ضروری است
توسعه امکانات کتابخانه‌هاي مساجد ضروري است
مدیرکانون فرهنگی هنری نور رومشکان:

توسعه امکانات کتابخانه‌های مساجد ضروری است

حسن پور با تاکيد بر ضرورت توسعه امکانات کتابخانه اي، گفت: توسعه امکانات کتابخانه هاي مساجد ضروري است.
شناسه خبر : 32178 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

« فرزاد حسن پور» در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)،  با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه، اظهار داشت: کتابخانه های مساجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ مطالعه دارند.

مدیرکانون فرهنگی هنری نور افزود: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کانون های فرهنگی هنری از کارکردهای مهم  کتابخانه های مساجد است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مسجد امیر المومنین (ع) از سال 1372 تاسیس شده است، افزود: بیش از 500 شهروند رومشکانی در این کتابخانه عضویت دارند.

حسن پور با اشاره به اینکه اهمیت پیوند میان مسجد و فعالیت های کتابخانه ای، ابراز کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی  جامعه ضروری است.

وی  ادامه داد: کتابخانه های مسجد  نقش مهمی در رواج اهمیت مسئله مطالعه در سطح شهر و استقبال بیشترنسبت به کتاب و کتابخوانی است.

حسن پور با اشاره به  استقبال مخاطبان از کتابخانه مسجد ، افزود: استقبال مردم از کتابخانه مسجد امیر المومنین(ع) به طور متوسط و مطلوب است.

مدیرکانون فرهنگی هنری نور با اشاره به  اقدامات کانون ها در حوزه ترویج امر‌کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: تشویق، مداومت، تبلیغ، آگاهی و شناخت به مسئله کتاب موجب افزایش و استقبال دیگران  به کتاب و کتابخوانی می شود.
حسن پور با اشاره به  مشکلات فرا روی کتابخانه های مساجد، اظهار کرد: در دسترس نبودن کتاب های روز، سیستم های فنی، امکانات و مکان مناسب مهمترین مشکل کتابخانه هاست.

وی اذعان داشت: کتابخانه مسجد امیرالمومنین(ع) هر روز یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا و با حضور 2 نفر کتابدار فعالیت می کند.