تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد از جمله راهکارهای تحقق مسجد تراز اسلامی در جامعه است
تقويت فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد از جمله راهکارهاي تحقق مسجد تراز اسلامي در جامعه است
امام جمعه نورآباد:

تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد از جمله راهکارهای تحقق مسجد تراز اسلامی در جامعه است

حجت الاسلام يوسف خاني با اشاره به اهميت تعامل و گسترش فعاليت‌هاي مسجدمحور گفت: تقويت فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد از جمله راهکارهاي تحقق مسجد تراز اسلامي در جامعه است.
شناسه خبر : 32216 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام والمسلمین «محمد یوسف خانی» امام جمعه نورآباد، روز سه‌شنبه 25 آبان ماه در دیدار با «محمد ابدالی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: مساجد نقش محوری را در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه ایفا می کنند.

امام جمعه نورآباد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با مساجد افزود: معظم له، در مورد مساجد می فرمایند: «مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه های فعالیت های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریزی فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود».

وی در بخش دیگری از مباحث خود با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی میان ارکان مسجد، تصریح کرد: تقویت تعامل و هماهنگی بین ائمه جماعات، هیات امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مسایل ضروری است که باید همواره به آنها توجه شود.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه کانون های مساجد از جمله ارکان‌هایی است که منجر به تقویت فعالیت‌های مساجد می شود، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که هماهنگی میان ارکان مسجد بستر گسترش فعالیت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مسجدمحور است؛ بنابراین باید در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف‌خانی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه فعالیت های مسجدی گفت: باید در قالب برنامه های فرهنگی و هنری مناسب زمینه را برای جذب نسل جوان به مساجد فراهم و در راستای تربیت صحیح، بصیرت افزایی و توانمند سازی  جوانان و نوجوانان اقدام شود.

وی با اشاره به جایگاه کانون های فهما در توسعه فعالیت های مسجدی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند از جمله در جریان شیوع کرونا نقش بسزایی در مقابله با این ویروس منحوس داشتند.

امام جمعه نورآباد خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق مسجد طراز اسلامی، محور قرار دادن کانون‌های فرهنگی هنری در فعالیت‌های مسجدی است و اساسا کانون ها بازوان مطمئن برای فعالیت در شهرها و روستاها هستند، چراکه شروع هر کاری باید از مبداء مساجد صورت بگیرد.