بازدید مدیر ستاد فهما لرستان از کتابخانه کانون جوادالائمه(ع)
بازديد مدير ستاد فهما لرستان از کتابخانه کانون جوادالائمه(ع)

بازدید مدیر ستاد فهما لرستان از کتابخانه کانون جوادالائمه(ع)

همزمان با هفته کتاب، «محمد ابدالي‌پور» مدير ستاد فهما استان لرستان از کتابخانه کانون فرهنگي هنري جوادالائمه(ع) اين استان بازديد کرد.
شناسه خبر : 32330 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما)، « محمد ابدالی پور» امروز یکشنبه 30 آبان در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری جواد الائمه شهرستان کوهدشت، با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: حوزه کتاب از مزایای رقابتی ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به شمار می رود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه های مساجد، افزود: کتابخانه های مساجد نقش مهمی در جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوانان به مساجد دارند.

وی با اشاره به  فعالیت 150 کتابخانه در مساجد لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از 100 کتابخانه مساجد استان لرستان مخزن دار و مابقی کتابخانه باز هستند.

ابدالی پوربا اشاره به استقبال جوانان از کتابخانه های مساجد، اظهار کرد: در کتابخانه‌های مساجد منابع گسترده کتابخوانی، کتاب‌های هنری، اجتماعی، دینی و آموزشی، کمک آموزشی، دانشگاهی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، جذب بیشتر جوانان از طریق ترغیب به مطالعه و افزایش آگاهی های علمی و اجتماعی و فردی به مساجد، پویایی و فعال سازی مساجد با گسترش فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی از مهم ترین اهداف راه اندازی کتابخانه های مساجد است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بر شناخت نقش و جایگاه مساجد در تربیت دینی نسل آینده‌ساز جامعه اشاره کرد و افزود: می توان با دادن نقش و مسؤولیت به نوجوان و جوان، آن ها را جذب مساجد و برنامه های فرهنگی کرد.