کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مراکز بصیرت افزایی هستند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، مراکز بصيرت افزايي هستند
مدیرستاد فهما استان لرستان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مراکز بصیرت افزایی هستند

ابدالي پور با بيان اينکه آگاهي بخشي و بصيرت افزايي مهم ترين شاخص فعاليت کانون هاي مساجد است، گفت: در بحران کرونا کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به مراکز مردمي کمک با بحران کرونا و دستگيري از نيازمندان تبديل شد.
شناسه خبر : 32373 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما « محمد ابدالی پور»  امروز( 1 آذر) در بازدید از کانون فرهنگی هنری سبحان و کتابخانه این کانون، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مسجد محور دارند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جامعه موثر و پررنگ است، افزود: مقابله با توطئه های فرهنگی، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، احیای کارکردهای مساجد وتلاش برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان از مهمترین اهداف کانون های مساجد است.

وی افزود: برنامه ریزی، نظارت همگانی، انسجام و تقویت امور کانون های فرهنری مساجد و ساماندهی و کمک به راه اندازی و تجهیز کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد از مهم ترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

ابدالی پور خاطرنشان کرد: تبادل فرهنگی هنری و هماهنگی با مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور و زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد محله محور در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس نیازسنجی و آسیب شناسی فعالیت‌های خود را ساماندهی می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی هنری مساجد لرستان، از ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها خبر داد و اظهار کرد: دوره های متمرکز آموزشی و توانمند سازی( مجازی و حقیقی)، تولید و اجرای گروه سرود مسجد، تولید آثار تئاتر مسجد و تولید آثار فیلم در مساجد از شاخص ترین فعالیت های هنری و ادبی کانون های مساجد استان است.

وی ادامه داد: تولید بازی های رایانه ای و موبایلی و شبکه ارتباطی بین مسجدی و مردمی( رسانه) از دیگر فعالیت های شاخص هنری و ادبی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 ابدالی پور با اشاره به اعتبار کم کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت فی سبیل الله مدیران و فعالان کانون های مساجد، افزود: به رغم مشکلات مالی کانون های فرهنگی هنری مساجد متناسب با ظرفیت‌ها و اعتباراتی که در اختیار کانون‌ها قرار داده می شود عملکرد خوبی دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: در بحران کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد به مراکز مردمی کمک در راستای مقابله با  بحران کرونا  و دستگیری از نیازمندان تبدیل شد.

وی با اشاره به فعالیت 430 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: مدیران کانون های مساجد باید با جذب مشارکت های مردمی و با برنامه ریزی فرهنگی و هنری در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش کنند.