جشنواره قرآنی مدهامّتان، بستر ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است
جشنواره قرآني مدهامّتان، بستر ترويج و توسعه فرهنگ قرآني است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

جشنواره قرآنی مدهامّتان، بستر ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است

فتايي با اشاره به برگزاري پانزدهيمن جشنواره قرآني مدهامتان در کانون هاي مساجد استان، گفت: ترويج و توسعه فرهنگ قرآني، مهم ترين رويکرد جشنواره مدهامتان است.
شناسه خبر : 32582 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۹

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما)، با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کانون های مساجد استان لرستان، اظهار کرد: این مسابقات می‌تواند زمینه ساز ترویج فعالیتهای قرآنی و انس با قرآن کریم را در سطح جامععه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اشاره به اهمیت برپایی جشنواره قرآنی مدهامّتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: این مسابقات قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی وی با محوریت کانون های فرهنگی هنری برگزارمی شود.

وی با اشاره به اینکه این سری از مسابقات طی 30 آذر در استان لرستان برگزار می شود، ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان که هر ساله با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود از جمله طرح های قرآنی حائز اهمیت به منظور احیاء مسجد تراز اسلامی است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای احیای کارکردهای مساجد است، افزود: در کانون های مساجد با بهره گیری از ظرفیت های هنری و فرهنگی در راستای جذب اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد تلاش می شود.

فتایی ادامه داد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد از مهمترین ساختارهایی  هستند به برکت نظام جمهوری اسلامی در دل مساجد و با هدف، بصیرت افزایی، روشنگری، مبارزه با توطئه های فرهنگی دشمنان و شناسایی و شکف استعدادهای جوانان و نوجوانان راه اندازی شده اند.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و ارائه خدمات قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده است.

 فتایی ادامه داد: طرح تلاوت نور، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای طرح حفظ، مفاهیم و روانخوانی قرآن کریم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد و برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان از برنامه های کانون های مساجد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان رویکرد تخصصی در عرصه حفظ، تلاوت، ترتیل، اذان و نهج البلاغه برای جوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

گفتنی است، رویداد قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و در رده های سنی ۷ تا۱۶ سال و۱۶ تا ۳۰ سال و در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است برگزار خواهد شد.

 بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعداد یابی است که قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنن. 

مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه های مسجد ۳۰ آذر اعلام شده است ونفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.