خانواده‌های شهدا اسوه‌های صبر و مقاومت هستند
خانواده‌هاي شهدا اسوه‌هاي صبر و مقاومت هستند
مدیر ستاد فهما استان لرستان؛

خانواده‌های شهدا اسوه‌های صبر و مقاومت هستند

ابدالي پور با بيان اينکه نهادينه سازي فرهنگ ايثار و مقاومت رويکرد طرح سه شنبه هاي تکريم کانون هاي مساجد است، گفت: خانواده هاي معظم شهدا، اسوه هاي صبر و مقاومت هستند.
شناسه خبر : 32623 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما«محمد ابدالی پور» امروز در دیدار با خانواده شهید بیرانوند در شهرستان بروجرد، با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور، دستاورد خون پاک شهیدان است، اظهار داشت: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه عظیم و ارزشمند شهداء و ایثار و گذشت خانواده های معظم شهدا به عنوان الگوی اصیل رفتاری برای عموم مردم به ویژه مسئولان نظام اسلامی است.

ابدالی پور افزود: شهدا کسانی بودند که برای نظام و ملت خود ایثارگری ها کردند و جان خود را فدای ملت، خاک وطن و ارزش های اسلامی کردند، تا ایران اسلامی و ملت ایران همیشه سربلند بمانند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان تعداد شش هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: امروز حرکت در مسیر شهدا و پاسداشت از دستاوردهای خون شهیدان وظیفه عموم مردم و مسئولان است.

ابدالی پور با بیان اینکه سرکشی از خانواده های معظم شهدا وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولان است، افزود: سرکشی از خانواده شهدا و بازخوانی زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا همواره چراغ راه روشنی برای ادامه حرکت و پویایی نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به اجرای طرح« سه شنبه های تکریم» در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: تکریم خانواده شهیدان و انتقال سیره و منش شهدا و ایثارگران به نسل جوان و نوجوان مهم ترین رویکرد طرح ملی «سه شنبه های تکریم » است.

ابدالی پور خاطرنشان کرد: طرح « سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب برای آشنا شدن نسل جوان و نوجوان با  زندگی نامه شهدا و الگو سازی مناسب برای این نسل است.

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای بهره گیری از معنویت و الگوگیری از جوانان مخلص و دلسوز برای کشور است.

ابدالی پور بیانکرد: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: اجرای این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است، تصریح کرد:  در این طرح با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات به همراه فعالان فرهنگی مساجد با حضور در منزل شهدای منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.

گفتنی است، در این مراسم از مادر شهیدان بیرانوند و جانبازسرافراز بهرام بیرانوند در شهرستان بروجرد تجلیل شد.