کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی هستند
کانون‌هاي مساجد مظهر توسعه فرهنگ ديني هستند
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی هستند

ابدالي پور با تاکيد بر ضرورت تقويت برنامه هاي فرهنگي، اظهار داشت: کانون هاي مساجد استان لرستان مظهر توسعه فرهنگ ديني و تقويت فرهنگ عمومي جامعه هستند.
شناسه خبر : 32654 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما)، « محمد ابدالی پور» امروز(8 آذر) در بازدید از کانون های فرهنگی هنری شهرستان بروجرد، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی و تقویت فرهنگ عمومی هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: باید ازابزارهای فرهنگی و هنری و همچنین با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای جذب اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان ونوجوان به مساجد بهره گرفته شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار داشت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهارکرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است.

ابدالی پور تصریح کرد: فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود و این دو رسالت در کانون های فرهنگی هنری مساجد ترکیب ویژه ای برای تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

مدیرستاد کانون های مساجد استان لرستان با اشاره به سامانه بچه های مسجد، افزود: سامانه بچه های مسجد قابلیت و ظرفیت های ارزشمندی دارد که پیش از این کانون های فرهنگی هنری مساجد در انتظار تحقق آن بودند.

ابدالی پور با تاکید بر ضرورت توجه مدیران و رابطان کانون های در ثبت برنامه های کانون در این سامانه، اظهار کرد: این سامانه در راستای تحقق دولت الکترونیک و شاخصی برای رصد و ارزیابی فعالیت هر کانون شناخته می شود.

گفتنی است، در این مراسم مدیرستاد کانون های مساجد استان لرستان از کانون های فرهنگی هنری عمار یاسر، شهید ابراهیم هادی، منتظران حضرت مهدی(عج)، ابوذر غفاری و شهدای ثار الله در شهرستان بروجرد بازدید کرد.