مادر فعال در عرصه قرآن کانون اندیشه بروجرد تجلیل شد/تربیت صحیح حق فرزندان است
مادر فعال در عرصه قرآن کانون انديشه بروجرد تجليل شد/تربيت صحيح حق فرزندان است

مادر فعال در عرصه قرآن کانون اندیشه بروجرد تجلیل شد/تربیت صحیح حق فرزندان است

ابدالي پور در جريان آيين تجليل از مادر قرآني و فعال کانون فرهنگي هنري انديشه منطقه ويژه شهرستان بروجرد گفت: تربيت صحيح فرزندان حقي برعهده والدين است.
شناسه خبر : 32758 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما)، « محمد ابدالی پور» امروز(9 آذر) در مراسم تجلیل از مادر قرآنی و موفق فرهنگی کانون فرهنگی هنری اندیشه منطقه ویژه شهرستان بروجرد که با حضور فرمانده سپاه ناحیه بروجرد  و مدیربنیاد شهید و اداره ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، اظهار داشت: در جامعه کنوني زنان در وحدت خانواده جلوگيري از هم گسيختگي جامعه نقش موثر دارند.


وی با بيان اينکه زنان ايراني چه در زمان انقلاب و چه در زمان هشت سال دقاع مقدس هم دوش مردان ايراني در صحنه هاي جامعه حضور فعال داشتند، عنوان کرد:در آن دوران زنان به نقش خود به عنوان زن مسلمان ايراني واقف بودند و در جهت تربيت اسلامي فرزندانشان مشغول بودند .
 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه خانواده نقطه آغازین و مهد اصلی تربیت کودک است، اظهار داشت: تربیت کودک حقی است برای او که باید در خانواده و توسط والدین به آن پرداخته شود.

 

وی افزود: تربیت صحیح کودکان علاوه بر این که وظیفه والدین و حق کودک است، گامی مهم در راستای تقویت بنیان های خانواده است.

 

ابدالی پور با تاکید بر ضرورت توجه ویژه خانواده ها به تربیت دینی فرزندان، ادامه داد: اگر کودک در خانواده ای رشد کند که به دین اهتمام دارد و آموزه های آن را با آگاهی دنبال می کند، طبعاً خود نیز به دین اهتمام خواهد ورزید.

 

وی با اشاره به لزوم رعایت حق فرزند در این زمینه ابراز داشت: خداوند متعال برای پدر و مادر در قبال فرزند مسئولیتی قرار داده و آنها را بدون تعهد نگذاشته است.

 

ابدالی پور ادامه داد: غنچه ای شکفته ای که به نام کودک و به عنوان نعمتی شیرین در اختیار پدر و مادر گذاشته شده، نیاز به محبت و هدایت و تعلیم و تربیت دارد.

 

وی تصریح کرد: خانه پایگاه مقدمی است که مادر در آن با به نمایش گذاردن نقش عالمانه و هنرمندانه مادری می تواند به تربیت نسلی سالم، هنرمند، متعهد و مهذب اهتمام ورزد.

 

ابدالی پور با اشاره به اینکه مادری در ردیف کار انبیاء است، ادامه داد: مادر همانند پیامبران با روح و جان فرزند خود ارتباط برقرار می سازند و او را به سوی پروردگار رهنمون می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح« سه شنبه های تکریم» در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: تکریم خانواده شهیدان و انتقال سیره و منش شهدا و ایثارگران به نسل جوان و نوجوان مهم ترین رویکرد طرح ملی «سه شنبه های تکریم » است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: طرح « سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب برای آشنا شدن نسل جوان و نوجوان با  زندگی نامه شهدا و الگو سازی مناسب برای این نسل است.

 

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای بهره گیری از معنویت و الگوگیری از جوانان مخلص و دلسوز برای کشور است.

 

ابدالی پور بیانکرد: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: اجرای این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است، تصریح کرد:  در این طرح با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات به همراه فعالان فرهنگی مساجد با حضور در منزل شهدای منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.

 

در این مراسم از خانم کیمیایی عضو کانون فرهنگی هنری اندیشه منطقه ویژه شهرستان بروجرد به عنوان مادر قرآنی، نویسنده و موفق فرهنگی که خود خواهر شهید است، تجلیل شد.