گزارشی از فعالیت‌های کانون امام رضا(ع) استان لرستان/تهیه تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های نیازمند
گزارشي از فعاليت‌هاي کانون امام رضا(ع) استان لرستان/تهيه تسهيلات اشتغال براي خانواده‌هاي نيازمند

گزارشی از فعالیت‌های کانون امام رضا(ع) استان لرستان/تهیه تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های نیازمند

موسوي نيک با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري امام رضا(ع) استان لرستان، به تهيه تسهيلات اشتغال در رشته‌هاي مختلف از جمله آرايشگري و بافندگي براي خانواده ها نيازمند اشاره کرد.
شناسه خبر : 33817 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

« سید مسعود موسوی نیک» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار داشت: رویداد ملی فهما فرصتی برای ارائه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه رویداد ملی فهما ترسیم خط ومشی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: در قالب این رویداد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در رواق های تخصصی  تعیین شده وکانون ها می دانند برای رشد باید مطابق با این ریل‌گذاری حرکت کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) افزود: فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان خلاق به رویش‌های فرهنگی و هنری است.

 

وی با بیان اینکه رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گیری از ابزار فرهنگی و هنری برای گسترش فرهنگ دینی است، افزود: در این راستا کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بهره‌گیری صحیح از برنامه های فرهنگی وهنری در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و جذب اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان ونوجوان به مساجد تلاش می کند.

 

موسوی نیک گفت: کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) شهرستان دورود در سومین رویداد فهما در شبستان فرهنگ و تمامی رواق های تعیین شده حضور پررنگی داشته و تمامی فعالیت ها در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده و تاکنون موفق به کسب 10 هزار و 30 امتیاز کسب کرده است.

 

موسوی نیک خاطرنشان کرد: دراین کانون فرهنگی هنری، علاوه بر اجرای برنامه های مناسبتی و ستادی تعیین شده، فعالیت های مختلفی در حوزه محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان اجرایی می شود.

 

وی اذعان داشت: طی سال جاری تلاش شده است با جذب مشارکت و حمایت های بسیج و سپاه در راستای ایجاد اشتغال برای نیازمندان محله اقدام شود.

 

موسوی نیک ادامه داد: در این راستا با شناسایی خانواده های نیازمند محله در راستای پرورش و توانمند‌سازی آنها  در دستور کار ما قرار گرفته است به گونه ای که پس از برنامه ریزی های به عمل آمده موفق شدیم برای تعداد پنج خانواده تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق سپاه شهرستان دورود جذب کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: در این راستا در سایه این اقدام برای پنج خانواده نیازمند مشاغلی در زمینه خیاطی، بافندگی و آرایش گری ایجاد شده است.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری در دوران شیوع بیماری کرونا، افزود: با شیوع بیماری کرونا فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد در میدان مبارزه با کرونا قرار گرفتند.

 

موسوی نیک گفت: در ماه های نخست شیوع این بیماری منحوس کانون فرهنگی هنری مسجد به پایگاه مردمی مقابله با بیماری کرونا تبدیل شد و فعالان مسجد یاری رسان مردم، شبکه بهداشت و درمان نیازمندان شدند.

 

این فعال مسجدی ادامه داد: در همان روزهای نخست تلاش شد بانک اطلاعاتی از نیازمندان منطقه تهیه و با جذب مشارکت های مردمی و خیرین در راستای رفع دغدغه های این قشر اقدام شود.

 

وی افزود: در پی رهنمود های رهبر معظم انقلاب در راستای مواسات و همدلی، دستگیری از نیازمندان در قالب طرح مواسات در صدر فعالیت های فعالان مسجد و کانون فرهنگی هنری قرار گرفت و تلاش شد با جذب مشارکت خیرین در این راستا اقدام شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) شهرستان دورود، اظهار کرد: طرح مواسات و همدلی چه به صورت کمک های ماهانه و چه به صورت مناسبتی همچنان در این کانون فرهنگی هنری مسجد اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی این کانون فرهنگی هنری مسجد در عرصه مجازی، بیان کرد: در این عرصه تلاش می شود با تولید محتوای صحیح اقدام شود.

 

موسوی نیک با بیان اینکه با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد، یادواره 67 شهید محله برگزار شده است، اظهار کرد: یادواره شهدای محله با رویکرد تقویت فرهنگی ایثار و معرفی شهدا به عنوان اسوه و الگو برای نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.

 

گفتنی است تعداد ۴۲۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان فعال است که ۳۹۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در سومین رویداد ملی فهما مشارکت دارند.