رویداد ملی فهما انگیزه و نشاط برای فعالیت‌های مسجدی را میان نسل جوان تقویت کرد
رويداد ملي فهما انگيزه و نشاط براي فعاليت‌هاي مسجدي را ميان نسل جوان تقويت کرد
مدیرکانون فرهنگی هنری شهید تقی زاده شهرستان کوهدشت:

رویداد ملی فهما انگیزه و نشاط برای فعالیت‌های مسجدی را میان نسل جوان تقویت کرد

گرانمايه، ضمن تقدير از برگزاري رويداد ملي فهما اظهار کرد: سه دوره برگزاري فهما منجر به ايجاد انگيزه و تقويت نشاط براي فعاليت‌هاي مسجدي ميان نسل جوان شد.
شناسه خبر : 33874 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۹

«جاسم گرانمایه» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار داشت:  بدون شک نقش فهما در ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری تاثیرگذاراست.

وی با بیان اینکه رویداد فهما بستر نشاط بچه های مسجد است، افزود: رویداد فهما و ثبت فعالیت های بچه های مسجد در سامانه بچه های مسجد، بستر سنجش ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید تقی زاده شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد: به جهت تنوع فعالیت ها در شبستان ها و رواق های زیرمجموعه که باعث نشاط بچه های مسجد شده و یک رقابت سالم در بین بچه های مسجد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی از نقاط عطف کانون های مساجد است، ادامه داد: کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد فکری بچه های مسجد دارد و باعث پیشرفت همه جانبه در زمینه های مختلف می شود.

گرانمایه با بیان اینکه به مقوله کتاب و کتابخوانی در سومین رویداد ملی فهم به این مقوله توجه ویژه شده است، ابراز کرد: هم در بستر فضای حقیقی و هم مجازی مسابقات کتابخوانی دراین کاونون فرهنگی هنری مسجد برگزار شده است. بخش قرآنی مدهامتان نقطه عطف فعالیت کانون های مساجد است.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید تقی زاده بیان کرد: بخش نور به خاطر داشتن قسمت جذاب مسابقات قرآنی مدهامتان نقطه عطف فعالیت های فهما در سال جاری بود.

وی با اشاره به اینکه کانون شهید تقی زاده در بخش ساماندهی بیشترین امتیاز را کسب کرده است، افزود: این کانون فرهنگی هنری مسجد در سال 1384 تاسیس و بیش از 126 نفر عضو فعال دارد.

 

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.